رسیدگی به 3100 پرونده در تعزیرات حکومتی استان قزوین


رسیدگی به 3100 پرونده در تعزیرات حکومتی استان قزوین

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین اعلام کرد: در فصا بهار 1400 به بیش از 3100 پرونده تخلف در این اداره کل رسیدگی شده است.

هوشنگ محمدی گفت: همزمان با هفته قوه قضاییه و روز اصناف در آغاز تیر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان قوه قضاییه و جامعه اصناف و کسبه متعهد و خدوم کشورمان به ویژه اصناف استان قزوین برنامه‌های متعددی در این هفته توسط دستگاه قضایی از جمله عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار مردمی شورای مسئولان قضایی با مردم پیش‌بینی و برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین، وی اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال تعداد ۲۴۸۴ مورد پرونده در حوزه کالا و خدمات، ۱۸۵ پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز و ۴۴۰ پرونده مربوط به بهداشت، دارو و درمان رسیدگی شده است. در حوزه گشت‌های مشترک نیز از ابتدای سال تاکنون ۲۷۵ اکیپ جهت تسریع در رسیدگی‌ها برگزار شده است. بیشترین تخلفات در بخش صنفی مربوط به عدم درج قیمت، گران‌فروشی، عدم صدور فاکتور، کم‌فروشی و عدم ارائه فاکتور بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیشترین تخلفات در حوزه قاچاق کالا و ارز با موضوع دخانیات، البسه، ماینر و لوازم بهداشتی و آرایشی و در ردیف بعدی موتورسیکلت قرار دارد. مبلغ ریالی محکومیت متخلفین تا پایان خرداد نیز بیش از ۱۵۲ میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: بدون شک نقش بی‌بدیل اصناف بر کسی پوشیده نیست، این تشکل مردمی در همه ادوار تاریخی نقش موثر و تأثیرگذاری در جامعه داشته و دارند، اصناف به‌عنوان بزرگ‌ترین بخش اقتصادی شهر فعالیت می‌کنند و روز اصناف فرصت مغتنمی برای به تصویر کشیدن جایگاه واقعی اصناف و ارج نهادن به ارزش‌های معنوی، اجتماعی و اقتصادی این تلاشگران عرصه شکوفایی اقتصادی است.

محمدی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام راحل، اشاره کرد جهت تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به مردم شریف استان دفتر تعزیرات حکومتی شهرستان آوج در این ایام افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال