بانوان 13 درصد کرسی شوراهای شهرهای بابل را تصاحب کردند


بانوان 13 درصد کرسی شوراهای شهرهای بابل را تصاحب کردند

ساری - ایرنا - فرماندار بابل گفت که با ورود پنج زن به شورای شهرها ، 13 درصد از کرسی‌های پارلمان‌های شهری این شهرستان در اختیار بانوان قرار گرفت.

قربانعلی ولیزاده بورا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که از هفت نقطه شهری بابل ، شورای پنج شهر داری یک منتخب زن است.

وی توضیح داد : در شهر بابل که ۹ کرسی دارد ، نرگس نوروزی تجنکی با کسب ۶ هزار و ۹۲۵ رای و کسب رتبه چهارم یکی از کرسی ها را از آن خود کرد.

ولیزاده بورا گفت : زهره احدی نژاد با کسب یکهزار و ۸۱۷ رای و کسب رتبه پنجم توانست وارد شورای شهر امیرکلا شود. شورای این شهر پنج کرسی دارد.

وی افزود : سامره گلی با کسب ۷۱۴ رای نفر چهارم شورای پنج نفره شهر مرزیکلا شد ، خدیجه نعتمیان با کسب یکهزار و ۴۰۲ رای و ایستادن در جایگاه سوم یکی از کرسی های پنجگانه شهر گتاب را تصاحب کرد و فاطمه معصومی کریمی هم با ۶۹۷ رای و کسب جایگاه چهارم ، وارد پارلمان شهری در زرگر شد.

فرماندار بابل با اعلام این که تنها ترکیب شورای اسلامی در شهرهای خشرودپی و گلوگاه این شهرستان کاملا مردانه است ، گفت : شهرهای هفتگانه بابل ۳۹ کرسی دارد که شامل ۹ کرسی شورای شهر بابل و پنج کرسی برای هر یک از شهرهای دیگر است.

برای تصاحب این ۳۹ کرسی شهرهای بابل در مجموع ۱۶۸ داوطلب با هم رقابت کردند. شورای شهر شهر بابل با ۸۱ نفر بیشتری داوطلب را داشت. تعداد داوطلبان کرسی شورای شهر امیرکلا ۲۹ نفر ، مرزیکلا ۱۳ نفر ، زرگر و گلوگاه هر یک ۱۰ نفر و خشرودپی ۹ نفر بود.

شهرستان بابل با ۵۴۰ هزار نفر ، دارای ۶ بخش است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


170 تبعه خارجی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران پذیرش شدند