بافتینه و بافتسان ملایر از واحدهای برتر استان در استانداردسازی است


بافتینه و بافتسان ملایر از واحدهای برتر استان در استانداردسازی است

همدان- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: وضعیت بافتینه و بافتسان در حوزه تولید کالاهای مشمول استاندارد به لحاظ توجه به سطح تکنولوژی و دانش فنی از واحدهای برتر استان در حوزه استاندارد است.

به گزارش ایرنا؛ «محمد مددی» روز پنجشنبه در بازدید از شرکت بافتینه شهرستان ملایر اظهار داشت: واحدهای بافتینه و بافتسان با توجه به داشتن آزمایشگاه‌ها، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در خصوص پروانه کاربرد نشان استاندارد از وضعیت قابل قبولی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه محصولات تولیدی واحدهای صنعتی بافتینه و بافتسان تاکنون موفق شده استانداردهای لازم را پاس کند، افزود: در زمینه استانداردسازی کالاها و خدمات در حوزه استاندارد اجباری، سال گذشته ۷۵ مورد پروانه کاربرد نشان استاندارد در استان همدان صادر شد.

مدیرکل استاندارد استان همدان ادامه داد: در سه ماهه امسال ۱۲ مورد پروانه استاندارد در این استان صادر شد که قرار است این تعداد تا پایان امسال به ۸۰ مورد برسد و در این مدت نیز حدود ۶ مجوز پروانه کاربرد استاندارد صادر شده است.

مددی تولید محصولات کشاورزی به ویژه کشمش را یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های خوب شهرستان ملایر عنوان کرد و گفت: برای استانداردسازی این واحدها آمادگی کامل داریم تا بتوانیم تاییده‌های لازم را در حوزه کیفی کالاها برای خروج از کشور به این واحدها ارایه دهیم.

لزوم استانداردسازی واحدهای فرآوری کشمش ملایر

وی تاکید کرد: واحدهای فرآوری کشمش ملایر برای اینکه بتوانند سهم خود را در بازار افزایش دهند و در حوزه ارزش افزوده به بخش کشاورزی منطقه کمک کنند، باید استانداردسازی و رقابت‌پذیری کالاهای تولیدی خود را افزایش دهند.

مدیرکل استاندارد استان همدان رعایت استانداردسازی، ارتقا کیفیت و تضمین کیفیت را از جمله عوامل در تولید موفق کالا و خدمات دانست و بیان کرد: از سال ۹۸ تاکنون تعداد ۱۰ پروانه نشان حلال در استان همدان صادر شده است و در راستای استانداردسازی حلال و افزایش سهم کشورمان در اقتصاد حلال در حوزه کشورهای اسلامی برنامه داریم.

مددی یادآور شد: در صدد هستیم با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط وارد کار شویم تا استانداردسازی حلال را برای کالاهایی که الزام برای اخذ نشان استانداردسازی حلال داشته باشند، انجام شود و در این رابطه شهرستان ملایر و جنوب استان نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

وی با بیان اینکه ملایر هنوز موفق نشده در تولید خود این نشان را اخذ کند، گفت: در حوزه بازدیدهای ادواری و نظارتی در ۲ حوزه تولید و توزیع، سال گذشته ۹ هزار مورد بازرسی در شبکه توزیع از سراسر استان در حوزه کالاهای مشمول استاندارد اجباری انجام شد و این بازدیدها همچنان ادامه دارد.

مدیرکل استاندارد استان همدان تاکید کرد: کالاهای دارای علائم مشکوک و یا جعل علائم نیز رصد می‌شوند و طبق قانون پیگیری و برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد.

مددی همچنین استانداردسازی و شناسنامه‌دار کردن محصولات بومی را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و ادامه داد: استانداردسازی و شناسنامه‌دار کردن مبل و منبت و کشمش ملایر مورد تاکید است که امیدواریم با ورود به این حوزه، در راستای توسعه اقتصاد، صنعت و اشتغال این شهرستان گام‌های موثری برداشته شود.

بزودی خط تولید جدید بافتینه راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت بافتیه و بافتسان ملایر نیز ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های این واحد تولیدی اظهار داشت: این ۲ واحد در زمینه تولید منسوجات نبافته فعالیت دارد که تمامی استانداردهای لازم که به ما اعلام شده، در این حوزه به طور کامل رعایت می‌شود.

«علی جمشیدی» گفت: با توجه به وجود امکانات آزمایشگاهی در این واحد، پارامترها و استاندارهای لازم را برای تولیدات داریم و تمام تلاش ما این است که بتوانیم در این مجموعه محصولی با بهترین کیفیت را تولید و ارائه دهیم.

وی افزود: از زمان کرونا تاکنون نیز تمرکز اصلی این واحد در زمینه تولید پارچه ماسک و بخش عظیم از تولیدات پارچه ماسک در کشور از این واحدها تولید شده است.

مدیرعامل شرکت بافتیه و بافتسان ملایر با بیان اینکه یک خط تولید جدید بافتینه نیز طی چند روز آینده راه‌اندازی خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در واحدهای بافتینه و بافتسان مشغول به کار هستند.

به گزارش ایرنا، محصولات شرکت بافتینه و بافتسان تولیدکننده جدیدترین پارچه‌های منسوج نبافته اسپان‌باند با پیشرفته‌ترین فناوری روز جهان قابل مصرف در صنایع بهداشتی، پزشکی و صنعتی است و می‌تواند نیاز یک هزار و ۶۰۰ واحد صنایع پایین دستی را تامین کند.

مجموعه خطوط تولید این گروه صنعتی دارای یک خط تولید انواع منسوجات نبافته چند لایه با ظرفیت تولید ۴۷ هزار تن در سال، خط تولید نخ CF به ظرفیت یک هزار و ۲۰ تن در سال و خط تولید نخ BCF به ظرفیت سه هزارو ۵۰۰ تن در سال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟