شمار قربانیان کرونا در هرمزگان به یک هزار و 417 نفر رسید


شمار قربانیان کرونا در هرمزگان به یک هزار و 417 نفر رسید

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به فوت 6 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در استان، گفت: با احتساب این آمار، مجموع قربانیان این ویروس در هرمزگان به یک هزار و 417 نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فوتی های شبانه روز گذشته چهار خانم و دو آقا در رده های سنی ۴۶ تا ۹۵ سال از شهرستان های بندرعباس، جاسک، سیریک و میناب بودند.

وی با هشدار نسبت به وضعیت صعودی کرونا در استان، افزود: در شبانه روز گذشته ۱۷۴ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند و مجموع بستری ها در استان به ۶۹۸ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: از مجموع بستری ها، ۹۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۲ نفر از آن‌ها وخیم است.

نوروزیان بیان داشت: به دلیل بی توجهی برخی از افراد به رعایت پروتکلهای بهداشتی ، برگزاری تجمع ها و رفت و آمدهای غیرضروری، شاهد شیوع کرونا در تمام مناطق هرمزگان هستیم و از نظر دانشگاه علوم پزشکی استان تمام مناطق هرمزگان در وضعیت پرخطر قرار دارند.

به گفته وی در بندرعباس مرکز هرمزگان ، پیامبر اعظم، کوی نیایش، صادقیه و کوی ملت آلوده ترین و پرخطرترین مناطق هستند.

دکتر نوروزیان با تاکید بر مراجعه به هنگام افراد با علایم مشکوک کرونا به مراکز درمانی، گفت: متاسفانه شماری از مبتلایان به دلیل مراجعه دیرهنگام و از دست دادمان زمان درمان، جان خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد: افراد در صورت داشتن هر کدام از علایم تب، سردرد، آب ریزش بینی، گلودرد، خستگی و تهوع و دیگر علایم گوارشی بلافاصله به مراکز غربالگری مراجعه کرده و تست کرونا انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟