قطع انشعابات ساخت و سازهای پشت باغ پرندگان آستارا / عدم آشنایی با قوانین مشکل ساز است


قطع انشعابات ساخت و سازهای پشت باغ پرندگان آستارا / عدم آشنایی با قوانین مشکل ساز است

رئیس دادگستری شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: عدم آشنایی مردم با قوانین مشکل ساز است و سبب می شود که قراردادها درست و قانونی بسته نشوند تا در نهایت دعاوی برای دادخواهی به دادگستری وارد شوند.

عباس جاذب، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تسریع در فرآیند دادرسی عادلانه و به حداقل رساندن مراجعین به محاکم قضایی با هدف بالا بردن رضایتمندی عمومی از دستورالعمل های قوه قضائیه است.

وی با بیان اینکه در همین راستا قوه قضائیه از توان بخش خصوصی در تأسیس دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی بهره مند شده است، ادامه داد: صبح امروز (یکشنبه 6 تیر ماه)، همزمان با هفته قوه قضاییه، دومین دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در این بندر مرزی افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه بدون استقرار نظم و عدالت، احقاق حقوق عامه و امنیت عمومی در جامعه محقق نمی‌شود، افزود: تثبیت مالکیت رسمی و احقاق حقوق عامه دو موردی می باشد که باید از توان اصحاب رسانه نسبت به آگاهی بخشی آن در جامعه بهره مند شویم.

جاذب، با تأکید بر اینکه عمده دعاوی مطرح شده در دادگستری دعاوی ثبتی است خاطرنشان کرد: مردم به دلیل عدم آشنایی با قوانین، قراردادهای عادی انجام می‌دهند که با مشکلاتی مواجه می شوند و در نهایت کارشان به دادگستری ختم می گردد.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم معاملات را رسمی انجام دهند، دست سودجویان و کلاهبرداران قطع می شود، اضافه کرد: مردم در شرایط فروش و پیش فروش املاک باید به همه قوانین واقف باشند و در همین راستا شهرداری ها و نظام مهندسی باید نقش مهم خود را در زمینه صدور مجوزهای بساز بفروش و یا ساخت و ساز، برای طی روال قانونی عمل کنند.

رئیس دادگستری آستارا در بخش دیگر سخنان خود بر نظارت مستمر در همه حوزه ها تأکید کرد و افزود: اگر نظارت‌ها مداوم باشد، وقوع جرم و سایر سودجویی ها نیز کاهش می یابد.

وی در ادامه فعالیت دادگستری را در سه حوزه دادسرا، محاکم و شورای حل اختلاف عنوان کرد و یادآور شد: در یک سال گذشته، در حوزه محاکم ۱۱ هزار و ۷۰۰ فقره پرونده وارد هفت شعبه شهرستان شد که هر شعبه ۱۷۰۰ پرونده ورودی داشت که در هر ماه ۱۴۰ پرونده بررسی شد.

وی اضافه کرد: در حوزه شورای حل اختلاف ۸۵۰۰ پرونده وارد ده شعبه آستارا و لوندویل شد که هر شعبه ۹۵۰ فقره پرونده ورودی داشت و ماهیانه ۸۰ پرونده بررسی شد.

جاذب، در بخش پایانی سخنان خود نسبت به تغییر کاربری اراضی در شهرستان هشدار داد و تصریح کرد: هرگونه تغییر کاربری باید طبق قانون باشد و هرگونه ساخت و ساز باید در داخل طرح‌های هادی و با همه مجوزها انجام شود و در غیر این صورت نیز توسط دستگاه‌های متولی نیز تخریب و قلع و قمع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای پنج فقره از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی پشت باغ پرندگان آستارا نیز حکم تخریب و قلع و قمع صادر شده است، افزود: انشعابات آب، برق، گاز و تلفن ساخت و سازهای غیرمجاز این منطقه قطع شده است و هرگونه ساخت و ساز جدید و غیرمجاز در این اراضی و اراضی سایر مناطق شهرستان نیز متوقف می شود و کلیه لوازم به کار گرفته در این ساخت و سازها نیز توقیف خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)