راهنمای سایت دریافت کارنامه پادا سامانه دانش آموزان  pada.medu.ir


راهنمای سایت دریافت کارنامه پادا سامانه دانش آموزان  pada.medu.ir

سایت دریافت کارنامه pada.medu.ir است و دانش آموران با مراجعه به سامانه پادا دریافت کارنامه  را انجام دهند.

راهنمای سایت دریافت کارنامه پادا سامانه دانش آموزان  pada.medu.ir

به گزارش راهبرد معاصر با شیوه کرونا و تعطیلی مدارس وزارت آموزش و پرورش برای حفظ سلامتی دانش آموزان اقدام به راه اندازی سامانه پادا کرد. سامانه پادا سایت دریافت کارنامه است و دانش آموزان می توانند به صورت آنلاین نمرات خود را مشاهده کنند. سامانه پادا دریافت کارنامه به نشانی pada.medu.ir قابل دسترس است و با مراجعه به آن دیگر نیازی به حضور در مدرسه و دریافت کارنامه کاغذی نیست. سایت پادا دانش آموزان همچنین علاوه بر مشاهده کارنامه از آن پریینت بگیرند. در ادامه می توانید جزئیات دریافت کارنامه از سامانه پادا را بخوانید.

راهنمای سایت دریافت کارنامه پادا سامانه دانش آموزان  pada.medu.ir

نحوه ورود به سامانه پادا

همان طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، این سامانه برای خدمت رسانی و ارائه خدمات آموزشی و تحصیلی به دانش آموزان و معلمین مدارس راه اندازی شده است. دانش آموزان برای استفاده از امکانات این سامانه باید وارد سایت شوند.برای ورود به سایت پادا کافی است تا آدرس آن یعنی pada.medu.ir را در نوار آدرس مرورگر خود بنویسند تا به سایت پادا هدایت شوند.

امکانات سامانه پادا

سامانه پادا امکانات مختلفی دارد و دانش آموزان برای موارد زیر می توانند از این سامانه استفاده کنند:

دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی

به منظور کاهش مراجعات حضوری دانش آموزان پایه دوازدهم، در اردیبهشت و خرداد سال، کارت ورود به جلسه امتحان نهایی از طریق سامانه پادا به دانش آموزان ارائه شد.در روی این کارت، برنامه دقیق امتحانات نهایی شامل دروس، روز، تاریخ و ساعت امتحان و همچنین آدرس حوزه امتحانی درج شده بود.

دریافت کارنامه دانش آموزان

یکی از مهم ترین امکانات سامانه پادا، ارائه کارنامه تحصیلی دانش آموزان است؛ زیرا مشاهده کارنامه و نتایج ارزشیابی برای دانش آموزان و والدین آن ها بسیار مهم است.از طرفی با وجود بیماری کرونا بهتر است دانش آموز و والدین او به مدرسه مراجعه نکنند؛ بنابراین دانش آموزان می توانند برای مشاهده نمرات خود به سامانه پادا مراجعه کرده و نتایج ارزشیابی خود را مشاهده کنند.

دریافت کارنامه ماهانه دانش آموز

برخی از دانش آموزان قصد دارند تا کارنامه ماهانه خود را مشاهده کنند. برای این کار نیز می توانند به سامانه پادا مراجعه کنند. دریافت کارنامه ماهانه همانند کارنامه سالانه بوده و دانش آموز می تواند به راحتی نمرات خود را ببیند.

راهنمای سایت دریافت کارنامه پادا سامانه دانش آموزان  pada.medu.ir

دریافت پرونده الکترونیکی

یکی دیگر از امکانات این سامانه این است که دانش آموزانی که قصد دارند تا پرونده تحصیلی خود را دریافت کنند، بتوانند به راحتی این کار را انجام دهند.سامانه پادا به دانش آموزانی که قصد انتقال به مدرسه دیگری را دارند کمک می کند تا بدون حضور در مدارس پرونده را دریافت و در مدرسه مقصد ثبت نام کنند.

ثبت نام الکتریکی دانش آموزان

سامانه پادا از خرداد سال جدید، ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی را آغاز کرد تا دانش آموزان بتوانند به صورت غیر حضوری امور مربوط به ثبت نام خود را انجام دهند. (ثبت نام الکترونیکی مدارس در سال سال جدید از طریق سامانه پادا از اول خرداد تا پایان مرداد خواهد بود.)

راهنمای استفاده از سامانه پادا برای دریافت کارنامه

استفاده از این سامانه بسیار ساده است و دانش آموزان می توانند به سرعت با کار با این سامانه آشنا شوند. از آنجایی که یکی از مهم ترین امکانات این سامانه، ارائه کارنامه دانش آموزان است.

دانش آموزان برای دریافت کارنامه از سامانه پادا می توانند به صورت زیر عمل کنند:

ابتدا آدرس سایت پادا را در مرورگر خود وارد کنید.

راهنمای سایت دریافت کارنامه پادا سامانه دانش آموزان  pada.medu.ir

در این صفحه نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. (نام کاربری و رمز عبور توسط سامانه سیدا صادر می شود و مدیر مدرسه آن را در اختیارتان قرار خواهد داد.)

راهنمای سایت دریافت کارنامه پادا سامانه دانش آموزان  pada.medu.ir

بر روی گزینه «ورود کاربران» کلیک کنید.

در صفحه جدید بر روی گزینه موردنظر خود؛ مثلا «کارنامه» کلیک کنید.

اکنون می توانید کارنامه تحصیلی خود را مشاهده نمایید. (در سمت چپ کارنامه گزینه «پرینت» وجود دارد که با انتخاب آن، امکان چاپ نسخه دستی کارنامه را خواهید داشت.)

راهنمای سایت دریافت کارنامه پادا سامانه دانش آموزان  pada.medu.ir

نکته: دانش آموزانی که قادر به دریافت کارنامه خود از سایت پادا نیستند، می توانند از سامانه همگام مدارس، نسخه آنلاین کارنامه خود را مشاهده کنند.

برنامه موبایل سامانه پادا pada.medu.ir

اطلاعاتی که در سایت پادا ثبت می شوند، نتیجه تحصیل و ارزشیابی دانش آموز در دوره های مختلف آموزشی است؛ بنابراین اطلاع از جزئیات آن بسیار مهم بوده و باعث پیشرفت و بهتر شدن تحصیل دانش آموز می شود.از طرفی دسترسی راحت تر به سامانه پادا برای دانش آموزان و والدین آن ها بسیار مهم است. از آنجایی که امروزه بسیاری از سامانه ها اپلیکیشن های مخصوص داشته و بر روی گوشی های تلفن همراه قابل اجرا هستند، مسئولین در نظر دارند تا برای دسترسی راحت تر دانش آموزان به امکانات سامانه پادا یک برنامه مناسب موبایل را طراحی و راه اندازی کنند.

زمان دریافت کارنامه از سایت پادا

همون طور که گفته شد، یکی از خدمات ارائه شده سایت پادا به دانش آموزان ، امکان دریافت کارنامه به صورت اینترنتی می باشد و همه دانش آموزان پایه های مختلف می توانند بعد از تموم شدن امتحانات پایان ترم خودشون وارد سایت pada.medu.ir شوند و کارنامه تحصیلی خود را دریافت کنند. طبق روال سال های گذشته کارنامه دانش آموزان یک تا دو هفته بعد از آخرین امتحانات منتشر میشود، پس از اونجایی که زمان آخرین امتحان پایانی پایه ها و مدارس مختلف متفاوت است، زمان مشخصی برای دریافت و دیدن کارنامه دانش آموزان از سایت پادا وجود ندارد.پس به طور کلی انها می تواننئ حدودا یک هفته بعد از آخرین امتحان و یا زمان مشخصی که مدرسه اعلام میکند، وارد سایت پادا شوند تا کارنامه خودشان را دریافت کنند.

بازیابی رمز عبور سامانه پادا

در برخی از موارد ممکن است که دانش آموز رمز عبور خود را برای ورود به سامانه پادا فراموش کند. در چنین مواقعی جای نگرانی نیست، چرا که در سایت مذکور گزینه ایی برای بازیابی رمز عبور در نظر گرفته شده است.برای این منظور کافی است که در صفحه اصلی، ابتدا بر روی منوی " بازیابی رمز عبور " کلیک کرده و سپس در صفحه بعدی شماره دانش آموزی و کد امنیتی را وارد نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری