بانوان تبریزی فرهنگ یار ترافیک می‌شوند


بانوان تبریزی فرهنگ یار ترافیک می‌شوند

تبریز - ایرنا - با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه راهنمایی و رانندگی، اداره کل امور زنان و خانواده و اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با عنوان «بانوان فرهنگ یار ترافیک»، زنان به کمک ترافیک می‌آیند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این تفاهم نامه امروز در جلسه بانوان فرهنگ یار ترافیک، با حضور رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و هم‌چنین تعدادی از بانوان فعال دستگاه‌های اجرایی منعقد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به نقش مهم بانوان در ارتقای فرهنگی جامعه، گفت: بانوان، معلمان اصلی جامعه و محور اصلی تربیت و آموزش فرزندان هستند.

محمدتقی هنربر، با تاکید بر اهمیت افزایش آموزش‌های ترافیکی و رانندگی به جامعه، گفت: متاسفانه در زمینه فرهنگ ترافیکی، دچار فقر فرهنگی هستیم که باید با اقداماتی هم‌چون آموزش از زمان کودکی و نوجوانی و هم‌چنین استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت رسانه و مطبوعات، این نقیصه را جبران کنیم.

وی با انتقاد از بی توجهی بسیاری از مردم به تابلوهای راهنمایی و رانندگی، اظهار کرد: این علائم برای زیبایی نصب نشده و هرگونه بی توجهی به این علایم ممکن است تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: بانوان در انتقال آموزش‌های مختلف از جمله فرهنگ ترافیکی به اعضای خانواده، نقش مهمی بر عهده دارند که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رضا طوسی، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و آموزش، اصلی ترین عامل در ارتقای فرهنگ ترافیکی جامعه به شمار می‌آید و در کنار این موضوع باید به اقداماتی هم‌چون نصب دوربین‌های کنترلی و اعمال قانون برای متخلفان توجه کرد.

رقیه صادق زاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این جلسه گفت: ارتقای فرهنگ ترافیکی جامعه با استفاده از آموزش هرچه بیشتر بانوان، یکی از اصلی ترین برنامه‌های این اداره کل بوده که در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر فوری از پرسپولیس| تکلیف پرسپولیس مشخص شد