بیش از نیمی از املاک آموزش و پرورش کشور سند ندارد


بیش از نیمی از املاک آموزش و پرورش کشور سند ندارد

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از نیمی از املاک آموزش و پرورش سند ندارند و در 37.5 درصد پرونده ها در محاکم قضایی ما محکوم می شویم

"قاسم احمدی لاشکی" امروز هفتم تیرماه در نشست مشترک اعضای شورای معاونان اداره کل با مدیران و روسای آموزش و پرورش و مدیران و روسای ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن شهرستان ها و مناطق استان کرمان اظهار کرد: آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه ارتباط کاری اش با مجلس یکی از استان هایی است که تعامل بسیار خوبی با نمایندگان داشته که نشان از باورمندی به اصل استقلال قوا دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش چیزی ندارد که زمینه فساد را فراهم کند، افزود: در بحث املاک اما این دغدغه وجود دارد لذا مسئولیت مستندسازی املاک در وزارت آموزش و پرورش به ما سپرده شده و در این مدت تلاش کردیم تا روند صدور سند را تسهیل کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: طی نشست ها و جلسات متعدد و تفاهمنامه ای سه جانبه وزارت آموزش و پرورش، سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان بنیاد مسکن کشور تلاش کردیم تا مشکل صدور سند املاک آموزش و پرورش رفع شود.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان کرمان رتبه ششم کشور را در زمینه صدور سند املاک دارد، گفت: در زمینه صدور اسناد املاک سازمان ثبت اسناد و املاک بسیار خوب عمل کرده و گاهی در این زمینه از آموزش و پرورش هم جلوتر بوده یعنی اگر از سمت ما هم غفلتی صورت گرفته دو سازمان دیگر پیگیر بوده اند.

وی بیان کرد: بیش از نیمی از املاک آموزش و پرورش سند ندارند و در 37.5 درصد پرونده ها در محاکم قضایی ما محکوم می شویم؛ اگر به بهانه نبود منابع مالی و اتمام دولت دوازدهم دنبال سند نباشیم و در این خصوص پیگیری نشود خیانت کرده ایم، همه ما تا روز آخر مسئولیم و قدرشناس کسانی که دنبال کار خیر هستند، هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: هر چه زودتر املاک دولت را ساماندهی کنیم جلوی بسیاری از مشکلات و فسادها گرفته می شود. امسال یک ردیف مستقل در بودجه برای آموزش و پرورش گرفتیم تا شاهد حل شدن بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش به ویژه در زمینه صدور سند املاک باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات