2 وقف جدید قرآنی در خوسف ثبت شد


2 وقف جدید قرآنی در خوسف ثبت شد

حجت الاسلام الهی از ثبت 2 وقف جدید قرآنی و سه وقف بر عزاداری امام حسین(ع) در شهرستان خوسف خبر داد.

حجت الاسلام «محمد الهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: به مناسبت هفته قوه قضاییه غبار روبی مزار شهدای سید ابوالقاسم روستای نصرآباد انجام شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف از دو وقف جدید و سه وقف مجهول و جدید الکشف در خوسف خبر داد و افزود: غلامرضا عابدی 19 بول آب از چاه های کشاورزی خرمک با اراضی تابعه وقف بر هزینه های عمرانی، فرهنگی و مدیریتی و برگزاری کلاس و آموزش های قرآنی در مسجد جامع خوسف کرده است.

حجت الاسلام الهی با بیان اینکه حاجیه نجیبه مهربان 6 دنگ از عرصه و اعیان یک منزل 198 متر مربعی و و 6 دانگ مغازه تجاری را وقف مشروط کرده است، افزود: این وقف تا زمان حیات در اختیار واقف خواهد بود و بعد زمان حیات وقف نشر فعالیت های قرآن کریم، کلاس های آموزشی، حفظ قرآن و محفل انس با قرآن و یا موسسه قرآنی شده است.

وی با بیان اینکه برخی موقوفات مجهول بوده است که مجدد شناسایی و ثبت شده است، گفت: میر محمد کاظمی یک تاغ آب از محسن آباد آشوری وقف بر عزاداری امام حسین(ع) در روز هفتم محرم در روستای ده میر کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف عنوان کرد: از موقوفه سید اسماعیل در سرپرچ، 10 فنجان آب با اراضی وقف بر عزاداری در روستای سیوجان شده است، همچنین پنج فنجان آب اراضی از شاهزیله(مهدیه) وقف بر هزینه های روز سوم از دهه عاشورا برای عزاداران امام حسین(ع) ثبت و ضبط شده است.

حجت الاسلام الهی با بیان اینکه در شهرستان خوسف موقوفات قرآنی کمتر داریم، افزود: سعی اداره اوقاف بر این است تا نیت واقفین را به سمت وقف های قرآنی سوق دهیم چراکه بیشترین وقف های شهرستان برای عزاداری سید الشهدا(ع) است.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...