اجرای پروژه یهودی سازی در مناطق قدس شریف + اینفوگرافی


اجرای پروژه یهودی سازی در مناطق قدس شریف  + اینفوگرافی

رژیم صهیونیستی برای رسیدن به اهداف خود پروژه یهودی سازی را در مناطق اطراف الاقصی انجام می دهد، شهرک سلوان از مهم ترین مکان هایی است که پروژه یهودی سازی در آن اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، شهرک سلوان یکی از مهم ترین مکان ها در قدس شریف است که رژیم صهیونیستی به آن چشم دارد و در طول سال های گذشته این منطقه را روزانه هدف قرار می دهد.

شهرک سلوان به دیوار تاریخی قدس چسبیده است و جنوب و جنوب شرقی مسجد الاقصی را در برمی گیرد.

سلوان از شمال با مسجد الاقصی و دیوار قدیمی این شهر و منطقه المغاربه که اشغالگران پس از جنگ 1967 آن را تخریب کردند، مجاورت دارد. این شهرک از غرب با منطقه نبی داوود و منطقه الثوری و از جنوب با اراضی بیت صفاف که اردوگاه ارتش انگلیسی بر آن برپا شده است، و کوه المبکر و عرب السواحرة الغربیه و از شرق با روستای ابودیس و العیزریه و الطور همجوار است.

برهمین اساس، موقعیت جغرافیایی این شهرک سلوان بسیار حساس است. رژیم صهیونیستی به همین دلیل به مصادره زمین های آن برای الحاق به مناطق صهیونیست نشین متصل به مسجد الاقصی طمع دارد. منطقه شیخ جراح و حی بستان از مهم ترین مناطق سلوان به شمار می آید. مقامات این رژیم برای رسیدن به هدف خود برنامه اخراج فلسطینی های شهرک سلوان و مصادره املاکشان به نفع سازمان های صهیونیستی را در دستور کار دارند.

پروژه های یهودی سازی در شهرک سلوان شامل پروژه کیدم، پروژه احداث ترن هوایی در وادی الربابه، پروژه ایجاد مجتمع خدماتی برای تبلیغ روایت یهودی، پروژه مقابر خیالی در این شهرک و پروژه برپایی پل یهودی سازی از منطقه الثوری تا باب المغاربه است.

اشغالگران صهیونیستی مدعی هستند که شهرک السلوان هسته اصلی برای نخستین دولت یهودی قبل از دو هزار و 500 سال پیش است.

اجرای پروژه یهودی سازی در مناطق قدس شریف  + اینفوگرافی

پایان پیام/44

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 22 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق