آیا بیت کوین پول قانونی برخی کشورهای آفریقایی خواهد شد؟


آیا بیت کوین پول قانونی برخی کشورهای آفریقایی خواهد شد؟

رسانه کلیک – پس از تصویب لایحه تبدیل بیت کوین به پول قانونی در السالوادور، کشورهای مختلفی برای اجرای طرح‌های مشابه دست‌به‌کار شده‌اند. باتوجه‌به شرایط اقتصادی در قاره آفریقا، این سؤال پیش می‌آید که آیا کشورهای این قاره نیز باید از این روند پیروی کنند؟ بیت کوین پول قانونی خواهد شد پس از 8 ژوئن […] نوشته آیا بیت کوین پول قانونی برخی کشورهای...

رسانه کلیک – پس از تصویب لایحه تبدیل بیت کوین به پول قانونی در السالوادور، کشورهای مختلفی برای اجرای طرح‌های مشابه دست‌به‌کار شده‌اند. باتوجه‌به شرایط اقتصادی در قاره آفریقا، این سؤال پیش می‌آید که آیا کشورهای این قاره نیز باید از این روند پیروی کنند؟

بیت کوین پول قانونی خواهد شد

پس از 8 ژوئن که قانون تبدیل بیت کوین به پول قانونی در السالوادور به طور رسمی تأیید شد، همسایگان آمریکای لاتین این کشور مانند پاناما، شروع به بحث در مورد چشم‌انداز تصویب قوانین مشابه کرده‌اند، زیرا آنها نمی‌خواهند ملت‌هایشان عقب بمانند. اما کشورهای آمریکای لاتین تنها کشورهایی نیستند که برای پیشبرد قوانین بیت کوین دوستانه تحت‌فشار هستند.آیا بیت کوین پول قانونی برخی کشورهای آفریقایی خواهد شد؟

به دلیل میراث ماندگار جهان خواری و ​​استعمار در آفریقا، واحد پول فرانک CFA که پشتوانه آن توسط فرانسه ارائه شده، یادگار استعمار در 15 کشور آفریقا است. هر فرانک CFA در سال 1945 (سالی که تأسیس شد) برابر با 1.70 فرانک معمولی فرانسه بود. بیش از نیم‌قرن بعد، در سال 2002 ارزش هر فرانک CFA به 0.01 فرانک فرانسه رسیده بود. در همین سال بود که فرانسه واحد پول خود را از فرانک به یورو تغییر داد.

این کاهش ارزش فرانک CFA توسط دولت فرانسه انجام شد. این واحد پول در 57 سال 17،000 درصد کاهش ارزش داشت. تبدیل شدن بیت کوین به پول قانونی این مشکل کنترل و دست‌کاری پول از خارج را حل می‌کند.

در قاره آفریقا تقریبا 40 ارز مختلف وجود دارد که باتوجه‌به جغرافیای قاره بسیار عذاب‌آور است. فاصله پرواز آکرا به لاگوس تقریبا برابر با فاصله نیویورک تا فیلادلفیا است، اما موانعی که قبل، در حین و پس از سفر با آن‌ها روبرو خواهید شد، بسیار آزاردهنده‌اند.

موارد این‌چنینی چندین دهه است که چالش‌هایی را در پرداخت‌های برون‌مرزی، توسعه اقتصادی و تجاری، بی‌ثباتی ارز، کاهش ارزش و تورم ایجاد کرده‌اند.

بیت کوین در جهان سوم

بیت کوین برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. شاید بسیاری از مردم جهان اول مؤلفه «ذخیره ارزش» را به دلیل کیفیت زندگی‌شان متوجه نشوند. آن‌ها در یک بازار در حال ظهور بزرگ نشده‌اند. تحت رژیم‌های استبدادی که می‌تواند کارهایی که می‌توان با پول کرد را محدود کنند، زندگی نکرده‌اند. آن‌ها تجربه نکرده‌اند که تورم تمام پس‌اندازشان را حذف کند و ارز ملی‌شان را از بین ببرد.

لیست کشورهایی که برای اتخاذ بیت کوین به‌عنوان پول قانونی دست‌به‌کار شده‌اند، درحال‌رشد است و زمان آن است که کشور دیگری بعد از السالوادور این کار را انجام دهد. تعداد زیادی از فعالان امیدوارند که این کشور این یک کشور آفریقایی باشد، اگرچه احتمال دارد که باتوجه‌به همسایگی آنها با السالوادور، یک کشور آمریکای لاتین این کار را زودتر انجام دهد.

تبدیل بیت کوین به پول قانونی نه‌تنها به نفع کارآفرینان بیت کوین، انواع مشاغل و دولت‌ها است بلکه برای مردم عادی قاره نیز بسیار سودمند خواهد بود. ویژگی‌های منحصربه‌فرد بیت کوین، آن را به یک ذخیره دیجیتالی ارزش، یک فناوری پس‌انداز، یک حساب شبه بانکی برای افرادی که بانک ندارند و جایگزینی برای حواله مبالغ به دوستان و خانواده در سراسر جهان تبدیل کرده است. جنوب صحرای آفریقا همچنان گران‌ترین منطقه برای ارسال پول است. ارسال 200 دلار به این منطقه به طور متوسط ​​8.2 درصد هزینه دارد.

ظهور چین به معنای افزایش نفوذ اقتصادی و جاه‌طلبی آنها در این قاره است. نهادهایی مانند صندوق بین‌المللی پول و دولت چین کشورهای آفریقایی را با بدهی پوشش می‌دهند و اطمینان حاصل می‌کنند که آن‌ها نمی‌توانند پول خود را برای مواردی مانند بهداشت، آموزش و توسعه کلی هزینه کنند.آیا بیت کوین پول قانونی برخی کشورهای آفریقایی خواهد شد؟

با تبدیل بیت کوین به پول قانونی، کشورهای آفریقایی می‌توانند کنترل توسعه خود را با واحدی پولی غیرمتمرکز و بدون دست‌کاری خارجی به دست بگیرند.

نظر شما در مورد تبدیل بیت کوین به پول قانونی چیست؟ آیا روزی این ارز دیجیتال پول قانونی ایران خواهد شد؟ نظرات خود را حتما با ما به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج