رهبر معظم انقلاب از دست‌اندرکاران بازآرایی حرم رضوی تجلیل کردند


رهبر معظم انقلاب از دست‌اندرکاران بازآرایی حرم رضوی تجلیل کردند

مشهد - ایرنا - رهبر معظم انقلاب در پیامی مکتوب خطاب به تولیت آستان قدس رضوی از هنرمندانی که در خلال محدودیت‌های کرونایی، دست‌اندرکار ترمیم، بازآرایی و بازپیرایی حرم منور رضوی بودند، تجلیل و تشکر کردند.

در این پیام که روز پنجشنبه با حضور تولیت آستان قدس رضوی، غلامعلی حداد عادل و تنی چند از مسوولان استانی و نمایندگان گروه های اجرایی و هنرمندان بازپیرایی حرم رضوی رونمایی شد، چنین آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«روایت تصویری عمارتخانه خورشید را دیدم، اصل پیدایش این فکر و سپس برنامه ریزی گسترده برای آن و آنگاه جستجو از جاهایی که باید عملیات در آن صورت می گرفت، و سرانجام با صدها کار دقیق و ظریف هنری و فنی و دست هایی که عشق و ارادت آنها را به حرکت و کار وامی داشت، هر یک به تنهایی درخور صدها آفرین است، سپاس و سلام بر آن دستان و سرانگشتان هنرمند و آن ذهن های خلاق و مبتکر».

"سیدعلی خامنه ای"

تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم در سخنانی گفت: با تدبیر، هماهنگی و خردمندی مسوولان و همت عاشقانه دوستداران اهل بیت (ع) محدودیت کرونا در حرم رضوی تبدیل به فرصتی بی نظیر و تاریخی شد.

رهبر معظم انقلاب از دست‌اندرکاران بازآرایی حرم رضوی تجلیل کردند

حجت الاسلام احمد مروی افزود: تجلیل و تکریم رهبر معظم انقلاب از همه دست اندرکاران این تحول عظیم در بازسازی، ترمیم و بازپیرایی حرم رضوی، افتخاری بس بزرگ است و پاداش عزیزان دست اندرکار از دستگاه قدسی حضرت رضا (ع) نیز انشاءالله برای ایشان خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

وی گفت: بارگاه منور حضرت رضا (ع) برخوردار از دنیای عظیم هنر اسلامی است که فقط حظ بصر را به دنبال ندارد بلکه بار معنایی دارد و حظ معنایی آن بسیار بیشتر است.

وی افزود: حاصل تلاش شما عزیزان فقط نگهداری از یک هنر لذتبخش بصری نیست، هنرهای این بارگاه منوره یک دنیا بار معرفتی و معنایی دارد، که بسیار ارزشمند و مقدس است.

مروی گفت: به دنبال بروز محدودیت های کرونایی، شرح جریان مرمت، بازسازی و بازپیرایی حرم مطهر رضوی خدمت مقام معظم رهبری عرضه شد و مدتی قبل که گزارش کارهای انجام شده خدمت ایشان تقدیم شد، فرمودند چه کارهای با عظمت و خوبی انجام شده است و به دنبال آن پیام تقدیر و تشکر ارسال فرمودند.

قائم مقام آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: ما موظف به نگهداری، بهبود و کیفیت بخشی به بارگاه منور رضوی، به عنوان شاهکار هنر و معماری اسلامی برای آیندگان هستیم، بارگاهی که از سابقه ۸۰۰ ساله هنر معماری، خطاطی، گچبری و آینه کاری برخوردار است و مجموعه ای عظیم و کم نظیر از شاخه های مهم و گوناگون هنر ایرانی اسلامی را در خود جای داده و محفوظ نگه داشته است.

مالک رحمتی افزود: با بروز محدودیت کرونا با اتخاذ تدابیری خردمندانه از سوی تولیت معزز و کارشناسان دست اندرکار، تهدید منجر به فرصت شد، بازسازی، ترمیم و بازپیرایی هر آنچه که در حرم مطهر مورد نیاز بود با جدیت در دستور کار قرار گرفت، که در نهایت تکریم و تجلیل مقام معظم رهبری را به دنبال داشت.

رهبر معظم انقلاب از دست‌اندرکاران بازآرایی حرم رضوی تجلیل کردند

وی گفت: سه عامل عشق قلبی به امام مهربانی ها، جدیت و اراده قوی تولیت معظم برای انجام این کار بزرگ، به رغم برخی محدودیت ها و عشق به پاسداشت هنر اصیل هنرهای ایرانی اسلامی توسط هنرمندان موجب موفقیت در این کار بزرگ شد.

در پایان این مراسم که در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم رضوی برگزار شد از نمایندگان، مسوولان اجرایی و هنرمندان شرکت کننده در این طرح فرهنگی و معنوی تجلیل شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت کوین و 5 ارز دیجیتال مهم، امروز 19 اردیبهشت 1403