استاندار فارس: پروژه‌های عمرانی کازرون درحال پیشرفت هستند


استاندار فارس: پروژه‌های عمرانی کازرون درحال پیشرفت هستند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس در سفربه شهرستان کازرون با تاکید بر رفع برخی مشکلات پروژه‌های عمرانی این شهرستان همچنین تخصیص اعتبارات، گفت: این کارهای عمرانی در این شهرستان در حال پیشرفت هستند.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس در این زمینه به نقل از عنایت الله رحیمی در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان کازرون با بیان این که سد نرگسی حدود ۱۳۰ میلیون مترمکعب گنجایش دارد، اظهارداشت: انتظار داریم این پروژه در اسرع وقت به بهره برداری برسد و مردم از مزایای آن بهره مند شوند.
استاندار فارس ادامه داد: این پروژه با مشکلاتی مانند تملک اراضی روبرو است که برای رفع مشکل افرادی که اراضی شان زیر دریاچه سد نرگسی قرار می‌گیرد خسارتشان پرداخت شود ؛ افرادی که دارای اسناد هستند با ارائه سند خسارات آن ها پرداخت می شود، افرادی که فاقد سند هستند ولی مستندات غیررسمی بر تملک زمین داشته باشند بر اساس رای محاکم قضایی، حقوق آن ها پرداخت می شود و افرادی که سند ندارند اما محاکم و مراجع ذیصلاح حقوق آن ها را تایید کنند تلاش می شود به وسیله تامین زمین معوض از اراضی دولتی حقوق آنها پرداخت شود.

رحیمی با اشاره به این که سد نرگسی با ابعاد پایه ۶۰۰ در ۶۰۰ متر، ارتفاع ۷۷.۵ متر و عرض تاج ۱۰ متر با هسته رسی در حال ساخت است، افزود: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در هفت ماه گذشته به پروژه سد نرگسی پرداخت شده و بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب، تخصیص برای این پروژه ابلاغ شده است.

وی با اشاره به این که پروژه بیمارستان کازرون مدتی راکد بوده است، گفت: اکنون مجددا اعتبار لازم برای فعالیت این پروژه به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که بعد از تخصیص، پروژه آغاز به کار خواهد کرد.
استاندارفارس با بیان این که پروژه راه کازرون به فراشبند از اعتبار قابل قبولی به مبلغ حدود ۴۰ میلیارد تومان برخوردار است، ادامه داد: برای تعریض محور کازرون به امامزاده حسین و قائمیه نیز اعتبار در نظر گرفته شده است که به زودی تخصیص می یابد.
در سفر استاندارفارس به شهرستان کازرون ساختمان پلیس راه شیراز کازرون در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۵۰۰ مترمربع زیربنا افتتاح شد. برای ساخت این پروژه ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

بازدید از جاده تنگ ابوالحیات، کلنگ زنی آموزشگاه ابتدایی ۱۸ کلاسه مهدیه و زیارت قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای این شهرستان از برنامه های استاندار فارس در سفر به کازرون بود. همچنین اقداماتی برای پیگیری تخصیص اعتبارات آموزشی صورت گرفت.

کازرون در غرب استان فارس است و حدود ۱۲۰ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + عکس