شهرستان خمین در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت


شهرستان خمین در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

خمین - ایرنا - رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین از قرمز شدن این شهرستان در رنگ بندی کرونا خبر داد و گفت: عادی انگاری و کم توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت قرمز کرونایی را در این شهرستان رقم‌ زد.

دکتر " مجتبی دیده دار" روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: استفاده از ماسک به‌ عنوان مهمترین سلاح مبارزه با ویروس کرونا در روزهای اخیر در خمین کاهش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: برگزاری مراسم عروسی و عزا با جمعیت بسیار و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان ادامه دارد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین یادآور شد: بی توجهی مردم به توصیه‌های بهداشتی و عادی انگاری دوره جدیدی از محدودیت اصناف را در زادگاه امام راحل ایجاد خواهد کرد.
دیده دار تاکید کرد: رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در اجتماعات و استفاده از ماسک می‌تواند به کنترل کرونا کمک کنند.
وی گفت: سالمندان و افرادی که واکسن دریافت کردند نیز باید ماسک زدن و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: هفت هزار و ۵۴۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در این شهرستان انجام شده است.
وی افزود: تاکنون ۲ هزار و ۹۷۳بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان شناسایی شدند.
دیده دار اضافه کرد: ۲هزار و ۷۷۰ بیمار کووید ۱۹ در شهرستان بهبود یافته‌اند و ۱۶۰ بیمار نیز در خمین تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

خمین در جنوب استان مرکزی است و یک مرکز بستری و درمانی دارد.

شیوع کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی از زمره استان‌هایی بود که پس از استان قم، شیوع این ویروس را شاهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی