منابع آبی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست لرستان خشک شده است


منابع آبی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست لرستان خشک شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: منابع آبی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان خشک شده است.

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با وضعیت نبود بارندگی در بهار و گرمای حاکم، ممکن است خیلی از رودخانه‌های استان خشک شود.

وی با بیان اینکه برای مدیریت منابع آب باید رعایت الگوی کشت از طریق جهاد کشاورزی استان صورت گیرد و آب منطقه‌ای نیز آب مورد نیاز را تامین کند، بیان کرد: براساس قانون یک سوم پایه دبی آب رودخانه مربوط به محیط زیست است و در این شرایط نباید کشت آبدوست انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: متاسفانه نظارت در این حوزه ضعیف است و کشاورز هر کاری تمایل دارد انجام می‌دهد.

فتحی بیرانوند افزود: این درحالیست که برای کشت محصولات باید پایه زیست محیطی رودخانه رعایت و با برداشت‌های غیرمجاز برخورد شود.

وی با بیان اینکه منابع آبی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست لرستان خشک شده است، عنوان کرد: به منظور جلوگیری از اتلاف حیات وحش در مناطق مذکور ۳۰ آبشخور در سفید کوه خرم‌آباد احداث شده و چشمه‌ها را ساماندهی کردیم.

نجات گونه‌های حیات وحش با احداث آبشخورها در منطقه حفاظت شده سفیدکوه و یافته

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: احداث این آبشخورها سبب نجات گونه‌های حیات وحش در منطقه می‌شود.

فتحی بیرانوند اضافه کرد: اخیرا نیز احداث آبشخوری به طول سه تا چهار کیلومتر در منطقه حفاظت شده سفیدکوه را آغاز کردیم که با تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان ظرف چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برای این آبشخور بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: با وجود این آبشخورها در سفیدکوه و مشکلی به لحاظ آب نخواهیم داشت و برای حفظ امنیت منطقه، یک کانکس با دو محیط‌بان در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان یادآور شد: همچنین در منطقه یافته بای حفاظت از حیات گونه‌های جانوری نیز آبشخوری احداث شده و این برای اولین بار بوده که در لرستان رخ داده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی