پرداخت زکات در هرمزگان 21 درصد افزایش یافت


پرداخت زکات در هرمزگان 21 درصد افزایش یافت

بندرعباس- ایرنا- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: در سه ماهه نخست امسال 296 میلیارد و 400 میلیون ریال زکات در استان پرداخت شد که این میزان در همسنجی با پارسال 21 درصد افزایش یافته است.

سیاوش عامری روز یکشنبه در خصوص عملکرد کمیته امداد هرمزگان در حوزه زکات به رسانه‌ها افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده مبلغ ۱۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نقدی و ۱۸۱ میلیارد غیرنقدی (کالا) است.
وی با اشاره به ظرفیت عظیم زکات واجب و مستحبی درهرمزگان بیان داشت: جهت دست‌یابی به وضعیت ایده آل باید نقشه‌ی راهی برای هر شهرستان با توجه به ظرفیت‌های موجود و مقتضیات منطقه‌ای تهیه، تدوین و ترسیم شود که این امر مستلزم برنامه‌ریزی برای شناسایی ظرفیت‌های زکات در استان می‌باشد تا بتوانیم فرهنگ زکات را احیا کنیم.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: هم اکنون ۵۴۸ عامل افتخاری و ۹۷۶ مبلغ زکات با دبیرخانه شورای زکات استان همکاری دارند.
عامری ادامه داد: ۶۱۰روستای استان هرمزگان نیز مشمول پرداخت زکات هستند.
وی یادآورشد: بدلیل شیوع ویروس کرونا در هرمزگان و لزوم رعایت استانداردهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، جمع‌آوری زکات از طریق روش‌های الکترونیک انجام می‌شود و مردم استان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۵*۰۷۶*۸۸۷۷* و یا شماره تماس ۰۷۶۳۳۶۷۱۹۹۹ اقدام نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا