درخواست مقامات ایالتی از دولت مرکزی پاکستان برای اسکان پناهندگان افغانستان


درخواست مقامات ایالتی از دولت مرکزی پاکستان برای اسکان پناهندگان افغانستان

مقامات ایالت سند از دولت مرکزی پاکستان درخواست کردند با توجه به مهاجرت گسترده افغان‌ها به پاکستان، اردوگاه‌هایی برای اسکان این...

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس؛ مقامات ایالت سند از دولت مرکزی پاکستان درخواست کردند با توجه به مهاجرت گسترده افغان‌ها به پاکستان، اردوگاه‌هایی برای اسکان این افراد در مناطق خیبرپختونخوا، فاتا و پنجاب احداث شود.

در درخواست «اسماعیل راهو» وزیر ایالتی آمده است: احتمال مهاجرت گسترده افغانستانی‌ها به پاکستان وجود دارد لذا برای جلوگیری از تشدید مهاجرت با توجه به جنگ داخلی افغانستان، باید مرزها بسته شود.

به گفته وی، جابجایی‌ها باید در مناطق مرزی افغانستان محدود شود و اردوگاه هایی در مناطق قبایلی، پنجاب و خیبرپختونخوا برای پناهندگان ایجاد شود.

به گفته وی، ایالت سند به ویژه شهر کراچی پیش از این نیز تحت فشار روزافزون جمعیت قرار داشته و کراچی از مشکلاتی نظیر ترافیک، برق، گاز، آب و اشتغال رنج می برد. سند دیگر توانایی پذیرش مهاجرت عمده را ندارد.

وزیر ایالتی یادآور شد: دولت سند در حال حاضر به دلیل عدم دریافت بودجه از دولت مرکزی از نظر منابع مالی تحت فشار است و نمی تواند بار کسی را تحمل کند.

انتهای پیام/ح

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند