مونسان: حوزه گردشگری غرب کشور مورد توجه ویژه قرار گرفته است


مونسان: حوزه گردشگری غرب کشور مورد توجه ویژه قرار گرفته است

سنندج - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: غرب کشور در دولت دوازدهم به ویژه در حوزه گردشگری مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت.

به گزارش ابرنا علی اصغر مونسان روز دوشنبه در آیین افتتاح مجتمع تفریحی گردشگری اقامتی و پارک آبی سپهر تابناک دیواندره اظهار داشت: توجه به بخش اسکان و تخصیص امکانات مختلف موجب شد غرب کشور و کردستان مسیر و کریدور گرشگری شود.

وی اضافه کرد: با معرفی کردستان اکنون این استان به عنوان یکی از مناطق گردشگری شناخته می‌شود و مردم به این منطقه رو آورده‌اند و در حال حاضر ۷۸ پروژه در کردستان با اعتبار 15 هزار میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه ساخت ۲ هتل پنج ستاره و یک هتل چهار ستاره در حال اجرا است یادآور شد: ۲ هزار و ۵۰۰ تخت اماکن اقامتی به مجموعه چهار هزار تخت استان کردستان اضافه می‌شود.

مونسان اضافه کرد: استان کردستان ظرفیت بی نظیر بوم‌گردی دارد و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما باید استان به قطب بومگردی تبدیل شود و طبیعتگردان بیشتری جلب منطقه شوند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رابطه با مجتمع تفریحی گردشگری اقامتی و پارک آبی دیواندره گفت: این مجتمع یک مجموعه ای از خدمات متنوع است که امیدوارم موجب جلب توجه بیشتر گردشگران به منطقه شود.

وی تاکید کرد: شهرهای مختلف به واسطه صنعت شهر پیشرفته شناخته نمی‌شوند بلکه توجه به گردشگری موجب توجه به همه بخش ها می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان هم در این آیین گفت: مجتمع گردشگری دیواندره که ۳۸ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به این طرح اختصاص پیدا کرده، به خدمات گردشگری استان تنوع داده و جای چنین مجتمع هایی در استان کم بوده است.

یعقوب گویلیان با بیان اینکه این مجتمع در مسیر شهر مسافرپذیر بانه قرار دارد افزود: اگر بخواهیم به گردشگری استان بها دهیم باید چنین طرح‌هایی ایجاد شود.

وی ادامه داد: بخش گردشگری در طول شیوع کرونا متحمل ضررهای زیادی شده امیدواریم در دوران پسا کرونا شرایط بهتری پیدا کند.

مجتمع تفریحی و گردشگری سپهرتابناک یکی از بزرگترین مجتمع‌های گردشگری استان که در شهر دیواندره قرار دارد، دارای بخش‌های مختلف و متنوعی از جمله مجموعه مدرن پارک آبی، استخر، رستوران، شهربازی، سالن چند منظوره، جایگاه پمپ بنزین، هتل، پارکینگ و فضای سبز بوده که در غرب کشور کم نظیر است.

این مجتمع در ۱۹ هزار و ۲۴۳ مترمربع زیربنا و با بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات و سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده است که برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

وزیر میراث فرهنگی امروز دوشنبه از طریق فرودگاه سنندج وارد کردستان شد که در این سفر ۲ روزه چندین طرح‌ گردشگری را افتتاح می‌کند و ۲ جلسه در مورد آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی هورامان و نشست با انجمن‌ها و فعالان بخش خصوصی استان خواهد داشت.

طرح‌های مورد افتتاح در روز نخست این سفر شامل مجتمع تفریحی گردشگری اقامتی و پارک آبی سپهر تابناک دیواندره و کاخ موزه خسروآباد سنندج است.

بازدید از مجسمه ایثار و مقاومت مردم کردستان، زیپ لاین و پل معلق سنندج از دیگر برنامه‌های علی اصغر مونسان در روز نخست سفرش به کردستان است و در روز پایانی نیز بازدید از پایگاه هورامان و بررسی آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی هورامان و نیز نشست با انجمن‌ها و جوامع بخش خصوصی از جمله دیگر برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی در این استان است.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده و ۹۱۵ اثر تاریخی ثبت شده شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی بوده که ۹۱۵ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل ۷۷۸ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۵ مورد میراث طبیعی، ۹۳ مورد میراث معنوی و ۲۹ مورد میراث منقول است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فرود اضطراری بالگرد نخست وزیر ارمنستان + فیلم