در کدام قسمت بدن انسان طلا وجود دارد؟


در کدام قسمت بدن انسان طلا وجود دارد؟

بدن ما حدود 0.2 میلی گرم طلا دارد که بیشتر آن در خون ماست و البته مقدار بسیار کمی از آن در موی سر…

بدن ما حدود ۰.۲ میلی گرم طلا دارد که بیشتر آن در خون ماست و البته مقدار بسیار کمی از آن در موی سر وجود دارد

چقدر طلا در بدن انسان وجود دارد؟

طلا این فلز گرانبها، از لحاظ شیمیایی یکی از کم فعال ترین فلزات محسوب می گردد. در دهه 1930 اثرات ضد التهابی ترکیبات حاوی طلا (سدیم اورور تیومالات) توجه دانشمندان را به خود جلب کرد. این ترکیبات میتوانستند التهاب مفصل و پرده سینویال ناشی از برخی عوامل عفونی یا شیمیایی را سرکوب کنند. پیرو همین روش های درمانی ، عوراض جانبی آنها برای اولین بار توجه دانشمندان را برای سنجش میزان طلای موجود در بدن انسان متعاقب عمل طلا درمانی جلب کرد. تحقیق حاضر با نگرشی متفاوت به سنجش میزان طلای موجود در مایعات بیولوژیک بدن افراد مذکر و مونث جامعه شهری تهران پرداخته است. چرا که هیچ یک از این افراد به طور مستقیم این فلز رابه عنوان داروی تزریقی یا خوراکی دریافت نکرده اند و نحوه تماس آنها به عنوان زیور آلات و یا وسیله کار (زرگران – طلاسازان) بوده است.

روش کار: سنجش دراین تحقیق به کمک دستگاه جذب اتمی (Atomic Absorption) صورت گرفته است و 80 نفر داوطلب ازبین مراجعین به درمانگاههای مناطق مختلف شهر تهران طی سال 1370 و درصورتی که با شرایط مورد نظر این تحقیق تطابق داشته اند در آن شرکت داده شده اند و بدین ترتیب 160 نمونه خون و ادرار تهیه گردید.

نتایج : در این تحقیق مشخص شد که میانگین طلای موجود در خون زنان غیرحامله 232ng/ml و میانگین طلای خون مردان غیرزرگر 280 ng/ml (یک نانو گرم = 10-9×1کیلوگرم) بوده است که بسیار بیشتر از همین مقدار در خون افراد جوامع غربی است. این مقدار در انگلیس 0.159 نانوگرم درصد میلی لیتر خون بیان شده است که بسیار کمتر از این مقدار در شهروند تهرانی است. برای بررسی آماری مقادیر سنجش شده از روش های غیر پارامتریک (Mann Whitney) استفاده شده است.

نتیجه گیری: تماس طولانی مدت با طلا در مردان نه تنها سبب افزایش مقدار طلای خون آنها نمی شود بلکه با کاهش مقدار طلای خون نیز همراه است.

در زنان افزایش مقدار و زمان تماس پوستی با طلا به صورت زیور آلات با افزایش مقدار طلای خون هماهنگی دارد و همچنین مشخص گردید که بارداری در زنان بیش از پیش سبب افزایش مقدار طلای موجود در خون می شود.


بدن ما حدود ۰.۲ میلی گرم طلا دارد که بیشتر آن در خون ماست و البته مقدار بسیار کمی از آن در موی سر وجود دارد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnakbato.ir




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه