ترور شهید سلیمانی، جنایت ضد بشری آمریکا بوده است


ترور شهید سلیمانی، جنایت ضد بشری آمریکا بوده است

محمد طی، کارشناس مسائل حقوق عمومی و استاد دانشگاه لبنان در وبینار «نقض منظومه قانونی حقوق بشر از سوی آمریکا» به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و آن را از انواع نقض حقوق بشر آمریکایی برشمرد.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: وبینار «نقض منظومه قانونی حقوق بشر از سوی آمریکا» در ساعت 11 و 30 دقیقه به وقت تهران از طریق برنامه زوم برگزار شد.

محمد طی: ترور شهید قاسم سلیمانی و تحریم های اقتصادی ایران از جمله هتک حرمت حقوق بشری آمریکا است

در این سمینار، ««محمد طی» کارشناس مسائل حقوق عمومی و استاد دانشگاه لبنان درباره جنایتی که آمریکا در ترور شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس مرتکب شد، صحبت کرد.

محمد طی با اشاره به هتک حرمت قانونی حقوق بشر از سوی آمریکا گفت: ترور شهید قاسم سلیمانی، یکی از انواع نقض حقوق بشری آمریکا محسوب می شود.

محمد طی در این باره سوالاتی را مطرح کرد که چگونه ترور صورت گرفت و چگونه آمریکا این اقدام را توجیه کرد و حقیقت قانونی این امر چیست و چه کسانی دراین باره مسئول هستند؟

کارشناس مسائل حقوقی عمومی و استاد دانشگاه لبنان گفت: آمریکا از زمان بوش پسر برنامه ریزی داشته است و این اقدامات از طریق تهدید به حمله مواضع تاریخی در ابتدا صورت گرفته است و پس از اجرای عملیات ترور، پنتاگون و وزیر خارجه آمریکا به این اقدام اعتراف کرده اند.

محمد طی در ادامه تصریح کرد: جرایمی که آمریکا مرتکب شده است، یکی شامل تحریم های اقتصادی است و دیگری جنایت ضد انسانی است.

وی تاکید کرد در جنایت های ضد انسانی مرتکب ترور شهید سلیمانی در عراق شده و مدعی شده که این ترور در بیرون از استان صورت گرفته است و طبق قانون بین المللی این کار جرم است و امریکا مسئول این ترور است.

وی گفت: دخالت آمریکا در خلیج فارس و امور ایران مسئله دیگر نقض حقوق بشر آمریکایی است و ایران تنها دفاع از خود کرده است و دیگری تحریم های اقتصادی علیه ایران بوده است که تمامی این عوامل نشان دهنده نقض حقوق بشری آمریکا است.

یاسر کلزی: آمریکا ناقض حقوق بشر در داخل و بیرون از کشور است

یاسر کلزی، استاد فلسفه علوم امنیتی و استاد دانشگاههای سوریه در این وبینار گفت: مسئله نقض حقوق بشر آمریکا دایما محل جدال و بحث است و از این منظر می توان به دو بخش داخلی و بین المللی نقض حقوق بشری آمریکا را تقسیم کرد.

وی گفت: از منظر بین المللی می توان گفت که هتک حرمت های آمریکا در نقض توافقنامه ها مشهود است و آنچه در ایران در مورد تحریم های اقتصادی ایران و سوریه شاهد هستیم از جمله این عوامل است.

یاسر کلزی گفت: در زمینه داخلی یعنی در حوزه کشور آمریکا شاهد نژادپرستی در این کشور و هتک حرمت به حقوق سیاه پوست ها هستیم و مسئله داخلی دیگر در آمریکا موضوع زندان ها است که چه شکنجه هایی در ابوغریب و زندان گوانتانامو صورت می گیرد.

خالد خیر: آمریکا در طول تاریخ رفتار نژادپرستانه و تروریستی داشته است

خالد خیر، استاد حقوق دانشگاه لبنان از منظر تاریخی به این مسئله پرداخت و گفت: مداخله آمریکا تاریخی است و در تاریخ این کشور نژادپرستی علیه ساکنان آن مشهود است.

وی گفت: آمریکا چه در قدیم و چه جدید رفتاری نژادپرستانه و تروریستی داشته است و از انواع وسایل خشونت بار استفاده کرده است و نمونه آن بمباران اتمی هیروشیما است.

خالد خیر تاکید کرد: رفتار امریکایی ها با هندی ها و افراد سیاه پوست در این کشور نقض دیگر حقوق بشری است و نمونه آن را در قتل جورج شاهد بودیم.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا