رویکرد کمیسیون فرهنگی مجلس حمایت از کانون‌های مساجد است


رویکرد کمیسیون فرهنگی مجلس حمایت از کانون‌های مساجد است

منتظری با اشاره به حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس از فعالیت‌های مذهبی قرآنی در سال 1400، گفت: معرفی فهمای 1 و 2 و دستاوردهای آنها امکان بهره‌مندی بیشتر از حمایت‌ها را برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور فراهم می‌کند.

«غلامرضا منتظری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره وضع قوانین حمایتی از بچه های مسجد، اظهار کرد: از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مسجد تقاضا داریم تا تصویر روشنی از رویداد ملی فهما و طرح ایران قوی و دستاوردهای آن به ما ارایه دهد، اگر ما بدانیم برنامه های این ستاد چه دستاوردهایی داشته است آنگاه می توانیم به انتظار حمایت کردن از بچه های مسجد جامه عمل بپوشانیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرحی نظارتی در مجلس در حال تصویب است که طی آن فعالیت دستگاه ها در کمیسیون های مربوطه ارائه و تشریح شود. بر همین اساس از حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی نیز تقاضا داریم که اقدامات و برنامه های خود را هم به صورت مکتوب و یا با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس برای ما شرح دهند. این اقدام برای حمایت و دستگیری است.

وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد کمیسیون فرهنگی مجلس گسترده تر کردن چتر حمایتی خود است، یادآور شد: الحمدالله در بودجه سال 1400 با وجود تمام محدودیت های مالی بیشترین حمایت ما از فعالیت های مذهبی و قرآنی صورت گرفته است، بنابراین با بیان اقدامات و پیامدها و دستاوردهای فعالیت مساجد حمایت بیشتری از این ستاد صورت می گیرد چراکه رویکرد ما کمک و حمایت است.

منتظری در ادامه با بیان اینکه جلسات متعددی در زمینه طرح توسعه هفتم در مجلس برگزار شده است، گفت: رئیس ستاد فهما می تواند نظرات و آسیب شناسی خود از برنامه ششم توسعه با محوریت فعالیت های فرهنگی را به ما ارایه کند. اگر ما به درستی عمل کنیم آنگاه کار ما در حوزه فرهنگ ریل گذاری و حل ریشه ای این مشکلات خواهد شد در غیر این صورت جنبه مُسکن موقتی را خواهد داشت.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دستاوردهای رویداد ملی فهما و طرح ایران قوی به این کمیسیون ارایه شود تا بیش از گذشته مورد حمایت ما قرار گیرد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)