امید است موضوع اتکای اقتصاد به نفت تغییر یابد


امید است موضوع اتکای اقتصاد به نفت تغییر یابد

رحیمی گفت: شبکه و محرکه اصلی اقتصاد کشور نفت بوده است اما امید است از این به بعد این موضوع تغییر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی» امروز (یکشنبه 20 تیر) در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان فارس که در سالن «شهید قاضی» استانداری فارس برگزار شد، گفت: بودجه سالیانه کشور پیش بینی شده و ممکن است این پیش بینی در سال جاری محقق بشود یا نشود و یکی از دلایلی که باعث شد طی چند سال گذشته بسیاری از پیش ببینی های تحقق بودجه شکل نگیرد، تحریم ها بوده است.

استاندار فارس با یادآوری این مطلب که مقرر شده بود بیش از ۴۰ درصد درآمد کشور از نفت به دست آید اما نتوانستیم این درآمد را محقق کنیم و مابقی نیز باید از صادرات و مالیات تحقق می شد، افزود: شبکه و محرکه اصلی اقتصاد کشور نفت بوده است اما امید است از این به بعد این موضوع تغییر کند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه صنعت برق و ضمن بیان اینکه باید به هر شکلی در صنعت برق سرمایه گذاری می شد تا امروز با این مشکلات مواجه نشویم، اظهار کرد: انباشت سرمایه از محل تولید داخلی و سرمایه گذاری خارجی به وجود می آید اما این زمینه هم فراهم نشده است و در برخی مواقع قوانین ما در راستای جذب سرمایه گذار تسهیل نشده است.

استاندار فارس افزود: تولید کننده ما امروز بعد از فراهم شدن زیر ساخت ها می تواند تولیدات خود را در داخل و خارج عرضه کند و نیاز است تا در این عرصه بتوانیم از میان 195 کشور بتوانیم با پنج کشور مبادلات داشته باشیم تا رونق اقتصادی ایجاد شود.

رحیمی ادامه داد: در خصوص مشکلات برق باید گفت که مسئولیت تولید برق در فارس وجود ندارد و تنها مسئول تولید و انتقال و توزیع خطوط برق وجود دارد و باید این موضوع پیگیری شود.

وی تاکید کرد: برای برنامه خاموشی برق با برنامه و زمان بندی مشخص از ۴۸ ساعت قبل به صنعتگران اطلاع داده شود تا با مشکلات و خسارات مواجه نشوند و با توجه به تعریف وزارت نیرو در خصوص ایجاد سامانه دریافت خسارت به واحدها افراد و صنایع می توانند نسبت به ثبت خسارت خود در این سامانه اقدام کنند.

رحیمی یادآور شد: تلاش ما این بوده است تا بدون پرداختن به حاشیه ها و استفاده از تمام وقت و ظرفیت ها زیرساخت ها را برای کمک به تولید و صنعتگر ایجاد کنیم.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...