شوراهای حل اختلاف یزد رتبه سوم کشور را کسب کرد


شوراهای حل اختلاف یزد رتبه سوم کشور را کسب کرد

یزد- ایرنا- معاون قضایی رییس‌کل دادگستری یزد از کسب رتبه سوم کشوری صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان خبر داد.

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، محمدرضا حداد افزود: این امر نشان دهنده رشد میزان مصالحه به خصوص در ماه‌های اردیبهشت و خرداد سال امسال است به طوری که میانگین استان میزان صلح و سازش از ۴۰ درصد در فروردین ماه به ۴۹ درصد در اردیبهشت ماه و ۵۲ درصد در خردادماه افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تلاش و اهتمام جدی و مستمر مجموعه کارکنان در شعب شوراهای حل اختلاف سراسر استان و نیز تدابیر و رویکردهای مصوب و ابلاغی مرکز توسعه حل اختلاف کشور برای افزایش میزان مصالحه و توصیه‌ها، بی‌شک از عوامل و اثرات سازنده و چشمگیر در تحقق این امر مهم بوده است.

این مسوول تصریح کرد: افزایش صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف و تداوم و توسعه این امر مهم و مبارک فارغ از اینکه عملکرد درخشان و کارنامه قابل قبول و در خور تقدیر شوراهای استان است عامل مهمی برای افزایش میزان رضایتمندی مراجعین و جلوگیری و پیشگیری از اطاله دادرسی و همسوسازی اهداف با سند تحول و سند امنیت قضایی است.

حداد اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف استان در امر صلح و سازش توانسته است این رتبه را در سه ماهه اول امسال را به خود اختصاص دهد و امید است با تلاش‌ها و اهتمام کارکنان خدوم شوراهای حل اختلاف این امر مهم ادامه یابد تا شاهد هر چه بیشتر توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در بین شهروندان باشیم.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی