36 کیلومتر بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان زیر بار ترافیک قرار می گیرد


36 کیلومتر بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان زیر بار ترافیک قرار می گیرد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ساخت و توسعه راه های منطقه شمال شرق کشور گفت: 36 کیلومتر از پروژه راهسازی چهار خطه محور بجنورد-جنگل گلستان فردا-پنجشنبه با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در قالب طرح ملی افتتاح می شود.

مهدی نظریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع برای ساخت آماده سازی و آسفالت این میزان محور بزرگراهی بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اضافه کرد : 23 کیلومتر از این محور در محدوده کنار گذر شمالی بجنورد ، چهار کیلومتر در محدوده روستای رباط قره بیل در محدوده شهرستان گرمه ، 6 در محدوده روستای تارتار تا بدرانلو و سه کیلومتر نیز مربوط به تبادل غربی گنار گذر شمالی بزرگراه محور بجنورد- جنگل گلستان به بهره برداری می رسد.

به گفته وی تمام طرح های ایمن سازی این محدوده نیز حداکثر در کمتر از 10 روز آینده تکمیل خواهد شد.

مدیرکل ساخت و توسعه راه های منطقه شمال شرق کشور گفت: در حال حاضر پروژه راهسازی بجنورد-جنگل گلستان حدود ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از 36 کیلومتر مسافت جدید بیش از 90 درصد از این محور بزرگراهی تکمیل می شود.
به گفته با تکمیل مسافت در دست ساخت بخش عمده ای از این پروژه در دولت دوازدهم به پایان می رسد و با تخصیص چهار هزار میلیارد ریالی ا اعتبار جدید این محور به طور کامل چهار خطه می شود.
محور بجنورد- جنگل گلستان حدود 163 کیلومتر مسافت دارد که 140 کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی قرار دارد و بیش از 100 کیلومتر از این محور نیز در دولت یازدهم و دوازدهم چهارخطه شد.

پروژه بجنورد-جنگل گلستان بخشی از بزرگراه بهشهر – گرگان – آزادشهر – بجنورد – قوچان است که برای این پروژه بزرگ، حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و برای اتمام بخش های باقیمانده طرح در استان های خراسان شمالی و گلستان ( با احتساب کنار گذر گرگان ) بیش از ۱۴ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...