شاهکار نابغه بریتانیایی در خانه


شاهکار نابغه بریتانیایی در خانه

سر لوئیس همیلتون در خانه توانست مقام اول را بدست آورد، چارلز لکلرک دوم و والتری بوتاس سوم شدند. مکس ورشتپن طی برخوردی که در دور اول و پس از استارت با همیلتون داشت ادامه مسابقه را از دست داد.یک مسابقه هیجان انگیز و بسیار جذاب در...

سر لوئیس همیلتون در خانه توانست مقام اول را بدست آورد، چارلز لکلرک دوم و والتری بوتاس سوم شدند. مکس ورشتپن طی برخوردی که در دور اول و پس از استارت با همیلتون داشت ادامه مسابقه را از دست داد.

یک مسابقه هیجان انگیز و بسیار جذاب در بریتانیا و در پیست سیلورستون برگذار شد و در نهایت این قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان بود که برنده مسابقه شد.

درگرندپری سیلورستون امسال به شکل جدیدی رقابت تعیین خط آن انجام شد و بجای روال همیشگی از اسپرینت ریس برای تعیین خط این مسابقه و جایگاه رانندگان در خط استارت استفاده گردید.

شاهکار نابغه بریتانیایی در خانهلوئیس همیلتون برنده گرندپری سیلورستون 2021

اسپرینت ریس – شنبه

همانطور که در حریان هستید روز شنبه اولین مسابقه اسپرینت برای تعیین رده استارت مسابقه امروز برگزار شد و در انتها مکس ورشتپن توانست برای اولین بار برنده این مسابقه کوتاه 17 دوری در سیلورستون باشد. رقیب نزدیک او در جدول قهرمانی که توانست مقام دوم این مسابقه را کسب نماید، لوئیس همیلتون، قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان بود و هم تیمی او در مرسدس، یعنی والتری بوتاس مقام سوم را کسب کرد. در این مسابقه همیلتون در دور آخر سریعترین دور مسابقه را زد اما این کار تنها برای او حفظ روحیه بود چرا که امتیازی نداشت. همانطور که قبلا هم اشاره شد سه نفر اول این مسابقه به ترتیب 3 و 2 و 1 امتیاز می‌گیرند.

اما هم تیمی ورشتپن در ردبول، یعنی راننده مکزیکی این تیم، سرجیو پرز اصلا روز موفقی نداشت و دچار حادثه شد. او در ورودی پیج چپل دچار لغزش و چرخیدن خودرو و در نتیجه به داخل گراول کشیده شد و با خوش شانسی به دیواره پیست برخورد نکرد اما باعث شد تا زمان زیادی را از دست بدهد و به دنبال پنچری ریزی که در لاستیک داشت به پیت رفت و همین تعویض لاستیک رده بیستم خط استارت مسابقه یکشنبه را برای او به ارمغان آورد.

دیگر راننده بدشانس این رقابت جورج راسل بود که بسیار خوب رانندگی کرد و توانست رده نهم را در انتها کسب کند اما به دنیال برخوردی که با کارلوس ساینز راننده اسپانیایی تیم فراری داشت سه رده جریمه دریافت کرد و به رده دوازدهم سقوط کرد. در نهایت خط استارت این آخر هفته بصورت زیر تعیین شد:

شاهکار نابغه بریتانیایی در خانهرده‌بندی خط استارت گرندپری سیلورستون 2021

استارت

استارت با رقابت جذاب و شانه به شانه لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن آغاز شد. از همان پیچ اول همیلتون حمله‌های متداومی به ورشتپن داشت تا سرانجام در پیچ 9، به هنگامی که همیلتون قصد داشت از داخل پیج از ورشتپن عبور نماید لاستیک عقب سمت راست ردبول با لاستیک جلو سمت چپ مرسدس برخورد کرد و چرخ ردبول شکست و مکس ورشتپن به خارج پیچ لغزید و این مسابقه را از دست داد، بعد از این برخورد چارلز لکلرک که استارت بهتری از والتری بوتاس داشت و پشت همیلتون بود توانست قبل از پرچم زرد و اعلام ورود خودروی ایمنی از همیلتون عبور نماید و رده اول را بدست آورد. بعد از یک دور تحت پرچم زرد و پشت خودروی ایمنی آستون مارتین، اعلام پرچم قرمز شد و رانندگان به پیت آمدند و توقف کردند.

شاهکار نابغه بریتانیایی در خانهتصادف ورشتپن - همیلتون
مهمانانا ویژه این مسابقه پرنس ادوارد در گاراژ تیم مک‌لارن بود، هریسون فورد و تام کروز بازیگران سرشناس سینمای جهان مهمانان تیمهای ویلیامز و مرسدس بودند.

برخورد همیلتون و ورشتپن تحت بررسی قرار گرفت. بر اثر این برخورد همه رانندگان توانستند رده کسب کنند جز دو راننده،

فرناندو آلونسو در رده 7 و نیکلاس لطیفی در رده 17 باقی ماندند. تمامی رانندگان مسابقه را بر روی لاستیک مدیوم آغاز کردند و تنها پرز بود که با لاستیک هارد از پیت لین مسابقه را آغاز کرد.

شروع مجدد مسابقه از خط استارت بود. این بار چارلز لکلرک در رده اول ایستاد و همیلتون و بوتاس دوباره در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. لندو نوریس و دنیل ریکاردو هم به جمع این سه نفر پیوستند.

برای برخورد همیلتون و ورشتپن 10 ثانیه جریمه به همیلتون تعلق گرفت. با توجه به زمان تقریبی 28 ثانیه‌ای برای پیت و 10 ثانیه جریمه، روی سکو ماندن همیلتون بسیار سخت شد. در شروع مجدد نوریس از بوتاس عبور کرد و آلونسو که توانسته بود از ریکاردو عبور نماید دوباره مغلوب ریکاردو شد

.

شاهکار نابغه بریتانیایی در خانهخودروی ردبول پس از برخورد با مرسدس و دیواره پیست

مسابقه با ترتیب لکلرک، همیلتون و بوتاس در سه رده اول ادامه داشت تا زمانی که نوبت به توقف خودروها برای تعویض لاستیک رسید. پرز که با لاستیک هارد مسابقه را آغاز کرده بود زودتر از همه به پیت آمد و بر روی لاستیک مدیوم به پیست برگشت، پیش از این به نظر رسید که سباستین فتل در تماسی که با خودروی آلپین راننده فرانسوی تیم یعنی استبان اوکون داشت چرخید و به خارح از پیست رفت و در رده 19 به پیست برگشت و نهایتا در دور 42 از مسابقه خارج شد.

مسابقه بدون تغییر خاصی ادامه داشت و فقط این پرز بود که تلاش می‌کرد خود را از رده‌های پایینی جدا نماید و به رده امتیازی برساند تا زمانیکه همیلتون برای تعویض لاستیک و اعمال جریمه به پیت آمد او 40.266 ثانیه در پیت ماند و از رده دوم به رده پنجم نزول پیدا کرد.

اما از این لحظه رقابت برای او با زمان و راننده‌های پیش رو شروع شد. او سریعتر و سریعتر شد. هر دور سریعترین دور را زد و اینجا بود که فراری طبق معمول بدترین توصیه را به راننده پیشتاز مسابقه کرد. به او اطمینان داد که همینطور ادامه دهد تا رده اول را کسب نماید. اما همر تایم آغاز شده بود و همیلتون در دور 41 به بوتاس رسید و به راحتی از او عبور کرد. حالا 11 دور باقی مانده بود و تنها لکلرک بود که با فاصله 8 ثانیه از او رانندگی می‌کرد. دور 46 همیلتون زمان 1:29.699 را بعنوان سریعترین زمان پیست ثبت کرد تا هر دور بیش از یک ثانیه به لکلرک نزدیک شود. و در دور 50 بود که به چارلز لکرک رسید و به راحتی از او بدون دی آر اس قبل از پیچ 9 که با ورشتپن برخورد کرده بود، از راننده موناکویی عبور کرد و به رده اول رسید و در پایان مستقیمی او نزدیک به 3 ثانیه فاصله با فراری باز کرده بود.

پرز مجدد به پیت رفت و در دور 51 سریعترین زمان مسابقه را ثبت کرد که به دلیل داشتن رده 16 به این زمان تک امتیاز سریعترین دور تعلق نگرفت. زمان او 1:28.617 بود.

در نهایت همیلتون با وجود داشتن 10 ثانیه جریمه با اختلاف زمانی 4.517 ثانیه سریعتر از لکلرک از خط پایان گذشت و مقام اول را بدست آورد. لکلرک دوم شد و بوتاس دیگر راننده مرسدس مقام سوم را از آن خود کرد.

مکس ورشتپن نیز به بیمارستان انتقال پیدا کرد تا معاینه شود و از سلامت او اطمینان حاصل گردد. طبق آخرین اخبار مسئله خاصی نیست و کبودی‌های جزئی برای او اتفاق افتاده است.

جدول رده بندی سایر راننده‌ها بصورت زیر است:

شاهکار نابغه بریتانیایی در خانهجدول رده‌بندی رانندگان گرندپری بریتانیا 2021

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا