«بررسی فقهی موانع و نهادهای جانشین اقامه حدود در عصر غیبت» منتشر شد


«بررسی فقهی موانع و نهادهای جانشین اقامه حدود در عصر غیبت» منتشر شد

کتاب «بررسی فقهی موانع و نهادهای جانشین اقامه حدود در عصر غیبت» توسط نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به زیور طلبع آراسته شد.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: کتاب «بررسی فقهی موانع و نهادهای جانشین اقامه حدود در عصر غیبت» به قلم حجت الإسلام والمسلمین سیدباقر محمدی در گروه مسائل فقهی و حقوقی پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تدوین شده است.

نویسنده در معرفی کتاب بیان می کند: ضرورت اقامه حدود از جمله ادله فقها بر ضرورت حکومت اسلامی است. در مقابل برخی به جهاتی از قبیل عدم مشروعیت اقامه حدود در عصر غیبت ، موانع حقوق بشری به جهت ظاهری خشن داشتن و مخالف با کرامت انسانی بودن ، با آن مخالفند و برخی دیگر راه انفعال را پیموده و اجرای حدود در عصر غیبت را ناممکن می دانند. در تحقیق حاضر ، پس از بررسی و تحلیل و نقد دیدگاه های مخالف، تلاش شده است هرگاه در شرایط خاص مانعی جدی فراروی اقامه حدود وجود داشته باشد با روش فقهی و با استفاده از ظرفیت های فقه اهل بیت علیهم السلام، جایگزین‌های مناسب مطرح شود.

این کتاب در سه فصل طرح ریزی شده است. عناوین فصول کتاب «فصل اول: کلیات، فصل دوم: موانع اقامه حدود در عصر غیبت، فصل سوم: نهادهای جانشین اقامه حدود در عصر غیبت» است.

شایان ذکر است: این کتاب توسط نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قطع رقعی و در ۴۱۶ صفحه به زیور طبع آراسته شده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل