آمار طلاق در سبزوار کاهش یافته است


آمار طلاق در سبزوار کاهش یافته است

سبزوار- ایرنا- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: میزان آمار طلاق در شهرستان سبزوار طی 2 سال گذشته نسبت به سال98 کاهش چشمگیری یافته است.

طاهره طهماسبی روز سه شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان و خانواده در سبزوار بدون اشاره به میزان طلاق در این شهرستان افزود: همچنین آمار ازدواج در شهرستان سبزوار چهار درصد بالاتر از میانگین استان خراسان رضوی بوده است.

وی اضافه کرد: فعالیت مراکز پیشگیری از طلاق و مداخله در خانواده، ارائه آموزش‌های خانواده و توانمندی زنان در حوزه اقتصاد و اشتغال از برنامه‌های محوری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی در راستای کاهش طلاق است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین ۲۱۵ سازمان مردم نهاد (سمن) در حوزه خانواده و مسایل زنان در این استان فعال هستند که شهرستان سبزوار با ۲۲ سمن حوزه بانوان در این عرصه نیز پیشتاز است.

طهماسبی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرینی بانوان با حفظ شئونات اسلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی، بانوان بسیاری در کنار توجه به امور خانه و تربیت فرزندان در کمک به معیشت خانواده از طریق فضای مجازی و برپایی نمایشگاه‌ها توانمندی های خود را نشان می دهند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز با اشاره به جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف جامعه گفت: جایگاه زنان در شجاعت، شهامت، فکر اقتصادی و استکبارستیزی سرآمد است.

سید مجتبی علوی مقدم افزود: اسلام با حضور حضرت خدیجه (س) قوت گرفت و نقش آفرینی حضرت زینب(س) در نهضت عاشورا و رساندن پیام این قیام خود مبین منزلت بانوان در اسلام است.

وی اضافه کرد: در شرایطی که نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند به همان میزان باید شاهد نقش آفرینی و جایگاه مدیریتی زنان در بخش‌های مختلف بود که البته بخشی از آن به تلاش و جدیت خود آنها بستگی دارد.

فرماندار سبزوار گفت: در تحقق مسوولیت بانوان در عرصه‌های مختلف مدیریتی و سایر بخش‌ها ملاک و مبنا توجه به ارزشهای دینی و معیارهای اسلامی است و در این زمینه تخصص و توان علمی فدای ارزشهای دینی و اسلامی نمی شود.

علوی مقدم با اشاره به حضور پررنگ بانوان سبزوار در سازمانهای مردم نهاد این شهرستان افزود: با استفاده از ظرفیت این سازمان‌های مردم نهاد توانمندسازی فرهنگی، آموزش و مهارت‌های زندگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دستگاههای اجرایی سبزوار در کنار کمک به توسعه موضوعات دینی و اخلاقی بانوان به امر آموزش و اشتغال صنایع دستی و مشاغل خانگی با محوریت اقتصاد و معیشت خانواده توجه کنند.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)