استاندار : منطقه زلزله زده سی سخت نیاز به کمک بیشتری دارد


استاندار : منطقه زلزله زده سی سخت نیاز به کمک بیشتری دارد

یاسوج- ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری گفت: گرچه از سوی دولت و سازمان های مختلف اقدامات خوبی در منطقه زلزله زده سی سخت انجام گرفته ولی مردم این مناطق همچنان نیاز به کمک بیشتری دارند.

به گزارش ایرنا ، حسین کلانتری روز چهارشنبه در دیدار با معاون اول رییس جمهوری گزارش هایی را از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده ، سیل زده و همچنین پیرامون آتش سوزی های اخیر و ۶روزه این استان ارایه داد.

کلانتری در جریان ارایه گزارش های خود پیشنهاداتی را در خصوص ضرورت و نحوه تقویت زیرساخت های این استان به معاون رییس جمهوری داد و خواستار توجه جدی تر به مشکلات ساکنان این استان در حوزه های مختلف از جمله تنش آبی موجود شد.
در این دیدار برآورد خسارت ها و برنامه ریزی برای کمک به زیرساخت های مناطق روستایی و عشایری واهالی مناطق سیل زده که در سیل اخیر باغات و منازل آنها دچار آسیب شدند مورد بررسی قرار گرفت و به معاون اول رئیس جمهوری گزارش شد.

در این دیدار همچنین گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات انجام گرفته برای احداث و تعمیر منازل زلزله زده شهر سی سخت و روستاهای خسارت دیده ارائه شد.
استاندار در این دیدار نیازهای مردم مناطق زلزله زده را مطرح کرد و گفت: گرچه چند دولت و سازمان های مختلف اقدامات خوبی در مناطق زلزله زده انجام دادند اما این مناطق نیاز به کمک های بیشتری دارند.
همچنین راهکارها و پیشنهادهایی برای ساخت و ساز بهتر و بهسازی مناطق مختلف شهری و روستایی در دیدار با معاون اول رئیس جمهور از سوی استاندار مطرح شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گزارشی درباره تنش آبی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان ارائه داد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته با افت و کاهش شدید منابع آبی مواجه شده است.
وی افزود: هم اکنون قریب به ۲۰۰ روستای استان به دلیل وضعیت کم آبی با تانکر آبرسانی می شوند.
معاون اول ریئیس جمهوری نیز در این دیدار ضمن قدر دانی از اقدامات انجام گرفته از سوی مدیریت استان و نیز رشادت ها و شجاعت های مردم شریف استان در دوران های مختلف، مردم استان را مردمی غیور و شجاع توصیف کردند که همیشه نقش پررنگی در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی داشته اند.
معاون اول رئیس جمهور دستور داد که پیشنهادها و راهکارهای ارائه شده از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد سریعا مورد پیگیری قرار گیرند.
در این دیدار مقرر شد به دستور معاون اول رئیس جمهور هفته آینده نیز نشست ویژه ای درباره جنگل های زاگرس برگزار شود و آخرین تصمیمات برای اقدام به موقع ولازم در این نشست داده خواهد شد.
استاندار همچنین ضرورت استقرار دائمی بالگرد در استان را تاثیرگذار دانست و گفت: این بالگرد می تواند اقدامات به موقعی برای مهار آتش سوزی ها و سرعت بخشی به اطفای حریق به ویژه در ارتفاعات استان کهگیلویه و بویراحمد که استانی با توپوگرافی خاص و ارتفاعات صعب العبوری است کمک شایانی کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدرشناسی از موافقت با راه اندازی پایگاه ثابت بالگردی در استان، ضرورت استقرار دائم بالگرد در استان را مطرح کرد که معاون اول رئیس جمهور قول مساعد داد که سریعا پیگیری شود و بالگرد دائم به زودی در استان مستقر شود.
در این دیدار از نیروهای عمل کننده دراطفای حریق که بیشترین تلاش را داشتند قدردانی شد و از اینکه پنج فروند بالگرد در آتش سوزی های اخیر به کمک استان آمدند از پیگیری سازمان بحران و همکاری ستادکل و هلال احمر تقدیر شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در دیداری جداگانه با رییس دفتر رییس جمهوری گزارشی نیز از آخرین وضعیت آتش سوزی ها و اقدامات استان، آخرین وضعیت شهرها و روستاهای آسیب دیده از زلزله سی سخت و همچنین مهمترین اقدامات مقابله با ویروس کرونا ارائه دادند.

محمود واعظی در این دیدار با تقدیر از پیگیری های مستمر استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت : مطالبات و نیازمندی‌های استان که از سوی استاندار در این دیدار مطرح شد به جد پیگیری و اقدام خواهد شد.

همچنین استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته دیدارهای جداگانه ای با وزیر صمت ، رییس جنگل ها و ماراتع کشور و مدیرعامل هلال احمر داشت و در ارتباط با تقویت زیرساخت های این استان با حوزه های مربوطه نیز رایزنی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا