جشن تولد «شهید استحکامی» توسط بچه های مسجد در کانون «دوستان آسمانی» برگزار شد


جشن تولد «شهید استحکامی» توسط بچه های مسجد در کانون «دوستان آسمانی» برگزار شد

گواهیان گفت: به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم آیین جشن تولد شهید مدافع حرم «محمد استحکامی» برگزار شد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: معرفی شهیدان به عنوان الگوی عملی برای نسل جوان می تواند در زندگی آینده آنها و به تبع آن آینده کشور بسیار موثر باشد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم افزود: آنچه در این الگوسازی موثر است انتخاب یک الگوی مناسب و معرفی و شناساندن آن به نسل جوان است تا با آشنایی نحوه زندگی و سیره عملی او بتوان راه و مسیر تعالی را به خوبی فرا گرفت.

وی بیان کرد: شهدا به عنوان یک الگوی مناسب می توانند در مسیر تعالی نسل جوان موثر باشند و آنچه در این زمینه مهم است آشنا کردن این نسل با سیره، روش و منش شهیدان است.

گواهیان با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان مرکز پرورش جوانان و آینده سازان کشور، وظیفه خطیر تربیت دینی آنها را بر عهده دارد، عنوان کرد: این مهم نیاز هر مسجد و کانون فرهنگی بوده که خوشبختانه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه توجه به سیره عملی شهدا از تاکیدات کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» بوده است، تصریح کرد: در این زمینه فعالیت ها و برنامه های ویژه ای به همت بچه های مسجد برگزار شده که از جمله آن دیدار با خانواد شهدا، تهیه مستند شهدا، برگزاری شب خاطره شهدا، برگزاری یادواره شهدا و... بوده است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» از دیگر فعالیت های ابتکاری بچه های مسجد در این زمینه را برگزاری جشن تولد شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه، از سوی نوجوانان مسجدی برنامه ای ویژه تولد شهید مدافع حرم «محمد استحکامی» برگزار شد.

وی ادامه داد: بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» در این برنامه با حضور در گلزار شهدای «رضوان» و در جوار مزار این شهید مدافع حرم یاد و خاطره شهدای وطن را گرامی داشته و به روح پر فتوحشان فاتحه ای نثار کردند.

گواهیان با اشاره به اینکه در این برنامه، فرزند شهید استحکامی نیز حضور داشت، خاطرنشان کرد: بچه های مسجد در این برنامه با تهیه کیک تولد یاد و خاطره شهید مدافع حرم «محمد استحکامی» را گرامی داشتند.

پایان پیام/691

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا