پورشه ماکان 2022 با قدرت بیشتر معرفی شد، حذف نسخه Turbo در سری جدید


پورشه ماکان 2022 با قدرت بیشتر معرفی شد، حذف نسخه Turbo در سری جدید

پورشه ماکان 2022 از راه رسیده است. به لطف تصاویر لورفته قبلی و گزارش‌هایی درباره پرفورمنس این مدل، این...

پورشه ماکان ۲۰۲۲ از راه رسیده است. به لطف تصاویر لورفته قبلی و گزارش‌هایی درباره پرفورمنس این مدل، این اخبار جدید ما را شگفت‌زده نمی‌کند اما جزئیات زیادی در مورد امکانات جدید، ویژگی‌های کنار گذاشته شده و قیمت این کراس‌اوور پرفورمنس را در اختیار ما قرار می‌دهد.

خبر مهم عدم وجود مدل توربو است، اما طرفداران این نسخه نگران نباشند. نسخه بالارده ماکان حالا GTS است، که از موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوشارژ با توان ۴۳۴ اسب بخار بهره می‌برد که در نسخه توربو استفاده می‌شد. پورشه می‌گوید شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این مدل با پکیج کرونو اسپورت ۴.۱ ثانیه و سرعت نهایی آن ۲۷۲ کیلومتر در ساعت است. این در واقع ۳.۲ کیلومتر در ساعت سریع‌تر از نسخه توربو است، بنابراین در مدل جدید شاهد کاهش قدرت نخواهیم بود.

در واقع، قدرت تمام نسخه‌های ماکان افزایش یافته است. قدرت نسخه پایه ماکان با موتور ۲ لیتری چهارسیلندر دارای توربوشارژ به ۲۶۱ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر افزایش یافته است، در حالی که ماکان S جایگزین نسخه GTS سال گذشته می‌شود. این یعنی یک نسخه ۳۷۵ اسب بخار از موتور V6 زیر کاپوت است و تمام ماکان‌ها دارای سیستم چهار چرخ محرک و یک جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه هستند.

یکی از آپشن‌های GTS پکیج اسپورت است که شامل ملزومات پرفورمنس مانند پکیج اسپورت کرونو و گشتاور برداری پورشه است، اما همچنین جذابیت‌های بصری زیادی به آن اضافه می‌کند. آینه‌های بغل مشکی براق هستند، چرخ‌های ۱۸ اینچی دارای تایرهای های-پرفورمنس هستند، صندلی‌های اسپورت ۱۸-طرفه در کابین قرار دارند و در نمای جلو و عقب شاهد استفاده از رنگ مشکی بیشتری هستیم.

پورشه ماکان 2022 با قدرت بیشتر معرفی شد، حذف نسخه Turbo در سری جدیدپورشه ماکان

نمای جلو دارای ورودی‌های هوای یکپارچه است و کاملاً به رنگ بدنه درآمده است. سه دریچه هوای باریک در پایین حالا با یک نوار به هم متصل شده‌اند و ظاهر نمای جلو جعبه‌ای و متقارن‌تر شده است. نمای عقب دارای یک دیفیوزر مشکی است که به سمت بالا کشیده شده ‌است. چراغ‌های LED به صورت استاندارد روی این مدل قرار دارند و پورشه می‌گوید هفت مدل طراحی چرخ برای انتخاب وجود دارد که بسته به نسخه، با تایرهای ۱۹ یا ۲۱ اینچی قابل سفارش هستند.

تغییرات داخل کابین هم نامحسوس هستند. تغییر اصلی در طراحی کنسول مرکزی دیده می‌شود، که دارای عناصر لمسی چندگانه است، در حالی که فضای ذخیره‌سازی بیشتری ارائه می‌دهد. فرمان این مدل هم از پورشه ۹۱۱ گرفته شده است. در مرکز، نمایشگر لمسی ۱۰.۹ اینچی و ساعت آنالوگ استاندارد را می‌بینیم. مجموعه‌ای از امکانات کمک-راننده و سیستم‌های ایمنی مانند دستیار پارک، دستیار حفظ مسیر و دیگر امکانات در دسترس هستند.

قیمت نسخه پایه ماکان از ۵۴،۹۰۰، ماکان S از ۶۵،۴۰۰ و GTS از ۷۹،۰۰۰ دلار شروع می‌شود. هزینه تحویل تمام نسخه‌ها ۱،۳۵۰ دلار است و تمام آن‌ها از اوایل سال ۲۰۲۲ در نمایندگی‌ها عرضه خواهند شد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری