مجوز راه اندازی دپارتمان آموزشی فنی و حرفه ای کشور در دیر صادرشد


مجوز راه اندازی دپارتمان آموزشی فنی و حرفه ای کشور در دیر صادرشد

بوشهر - ایرنا - رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان دیر گفت: همزمان با هفته ملی مهارت مجوز نخستین دپارتمان صنایع دریایی، بندری و شیلات آموزش فنی و حرفه ای کشور در این شهرستان صادر شد.

به گزارش ایرنا، حسین درویشی روز شنبه اعلام کرد: برای این منظور زمینی به وسعت یک هکتار در نظرگرفته شده که تاکنون سه میلیارد تومان برای زیرسازی آن هزینه شده است.

وی گفت: برای این مجموعه بزرگ ۶ کارگاه پیش‌بینی شده و مربیان و مهارت آموزان سراسر کشور می‌توانندآموزش‌های لازم و مرتبط با صنایع دریایی، بندری و شیلاتی را در این مجموعه فرا گیرند.

درویشی اضافه کرد: : در سه ماهه نخست امسال ۷۴ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای ۳۲۴ کارآموز برگزار شده است.

وی یادآور شد: همچنین سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان شهرستان دیر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در ۱۰ آموزشگاه دولتی وآزاد و ۱۰ کارگاه روستایی فرا گرفتند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دیر گفت: در روزهای شیوع ویروس کرونا ۱۳ کارگاه تولید ماسک و ۲ کارگاه تولید دست‌کش از سوی این مرکز راه اندازی و تعداد ۲۱ هزار ماسک تولید شد.

وی گفت: تاکنون ۲۰ تفاهم نامه همکاری در زمینه آموزش مهارت‌های فنی و حرفهای با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای شهرستان منعقد شده است.

درویشی افزود: امسال کارگاه آتش نشانی، آبزی پروری و شیلات، سالن الکترونیک آنلاین، اولین واحد مشاوره هدایت تحصیلی در جنوب استان در شهرستان دیر راه اندازی شده و به زودی چهار آموزشگاه آزاد نیز افتتاح می‌شود.

وی گفت: این مرکز سال گذشته رتبه برتر اقدام‌های مشترک اشتغال زایی، بازرسی مراکز آموزش فنی و حرفهای، عملکرد روستایی و پادگان را در استان کسب کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک