42 هزار ورزشکار خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بیمه‌ قرار دارند


42 هزار ورزشکار خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بیمه‌ قرار دارند

مشهد- ایرنا- مسوول کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: تاکنون 42 هزار و 379 نفر از ورزشکاران این استان زیرپوشش خدمات بیمه‌ قرار دارند و از مزایای آن استفاده می‌کنند.

فاطمه برات روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: پوشش خدمات بیمه برای این تعداد ورزشکار از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه در باشگاههای ورزشی خراسان رضوی برقرار شده است.
وی ادامه داد: ۱۹ هزار و ۸۲۵ نفر از این ورزشکاران را بانوان با سهم حدود ۴۷ درصدی از کل ورزشکاران بیمه شده استان تشکیل می‌دهند.
مسوول کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: شمار ورزشکاران زیرپوشش بیمه‌ در این استان از زمان شیوع کرونا تاکنون کاهش یافته است.

وی افزود: تعداد ورزشکاران برخوردار از خدمات بیمه ورزشی در خراسان رضوی طی فروردین تا پایان تیر ماه سال ۱۳۹۸ افزون بر ۸۲ هزار نفر و دو برابر جمعیت کنونی وزشکاران بیمه‌ شده این استان بود.

برات به تداوم شیوع و انتقال ویروس کرونا در جامعه اشاره و بیان کرد: هرگونه کم‌توجهی جامعه ورزشی نسبت به شرابط بحرانی جاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه در باشگاههای ورزشی غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: نقض دستورات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیرانه از انتقال ویروس کرونا در باشگاههای ورزشی استان، صدور اخطاریه و پلمب مجموعه‌های ورزشی متخلف را در پی دارد.
براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا و دسته‌بندی معین‌ برای فعالیتهای صنفی، فرهنگی و اجتماعی، انجام فعالیتهای ورزشی به جز ورزشهای کم برخورد در فضای باز مانند تنیس، والیبال ساحلی، دوچرخه‌سواری و ورزشهای مشابه در مناطق دچار وضعیت قرمز کرونایی ممنوع است.
بر این اساس برگزاری تمرینات ورزشی و رقابتهای فوتبال حتی در فضای باز زمین چمن بخاطر پربرخورد بودن این رشته ورزشی ممنوع اعلام شده است.
هزار و ۵۰۰ مکان و باشگاه ورزشی خصوصی و دولتی در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد مجوز فعالیت داشته و دو سوم آنها به رشته بدنسازی و پرورش‌اندام اختصاص دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید