تصرف خانوادگی 17 هکتار از اراضی منابع طبیعی آستارا


تصرف خانوادگی 17 هکتار از اراضی منابع طبیعی آستارا

رئیس اداره منابع طبیعی آستارا، از رفع تصرف زمین‌های ملی در روستای شوندا جولای بالا در شهرستان آستارا خبر داد و گفت: 17 هکتار از اراضی منابع طبیعی از 30 نفر از اعضای یک خانواده پس گرفته شد.

محمدجعفر گل محمدی در گفت وگو با ایسنا، از رفع تصرف اراضی ساحلی خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا با همکاری نیروی انتظامی، زمین های ملی ساحلی را در روستای قره سو از یک متصرف پس گرفتند.

وی با اشاره به رفع تصرف این زمین‌ها براساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، افزود: متصرف این زمین را با سیم خاردار و پرچین محصور کرده بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا، مساحت زمین های رفع تصرف شده را ۵۸۴۵ مترمربع دانست و تصریح کرد: کارشناسان ارزش این قطعه زمین را ۲۹ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال اعلام کردند.

گل محمدی، همچنین از رفع تصرف زمین‌های ملی در روستای شوندا جولای بالا در شهرستان آستارا خبر داد و گفت: ۱۷ هکتار از اراضی منابع طبیعی از ۳۰ نفر از اعضای یک خانواده پس گرفته شد.

وی ارزش این زمین جنگلی رفع تصرف شده را ۱۷ میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: ماموران یگان حفاظت این اداره با همکاری هنگ مرزی پاسگاه کشفی شهرستان آستارا این قطعه زمین را که با پرچین محصور شده بود، از متصرفان پس گرفتند.

رئیس اداره منابع طبیعی آستارا، با بیان اینکه متصرفات به صورت خانوادگی از قطعه زمین مذکور برای چرای دام هایشان استفاده می‌کردند، متذکر شد: همه آثار تصرف نیز توسط نیروهای حفاظتی جمع آوری شد.

وی در ادامه از کشف و تخریب هفت باب کوره غیر مجاز زغال در ارتفاعات این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: قطع بی رویه و غیر مجاز درختان جنگلی که ذخایر ملی هستند، موجب تخریب محیط زیست و به هم خوردن تعادل اکوسیستم طبیعت می‌شود.

گل محمدی، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه تصرف زمین‌های منابع طبیعی در این شهرستان، مورد را به سامانه تلفنی امداد جنگل و مرتع، به شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان