همراه اول سرویس اینترنت خانواده معرفی کرد


همراه اول سرویس اینترنت خانواده معرفی کرد

همراه اول سرویس رایگان اینترنت خانواده خود را با چهار سطح دسترسی متفاوت معرفی کرد.

همراه اول سرویس اینترنت خانواده خود را با راه‌اندازی وب‌سایتی عرضه کرد. بااینکه سرویس اینترنت خانواده همراه اول هنوز به‌صورت رسمی راه‌اندازی نشده، در وب‌سایت این خدمت اعلام شده که استفاده از خدمات آن رایگان است.

همراه اول در این وب‌سایت، با اشاره به آسیب‌های موجود در فضای اینترنت برای «آحاد جامعه خصوصا کودکان و نوجوانان»، خدمت اینترنت خانواده خود را چنین توصیف کرده است:

همان‌طور که می‌دانید، فضای اینترنت، به دلیل عدم دسته‌بندی سنی محتوا و عدم امکان اعمال محدودیت روی آن، می‌تواند آسیب‌های بالقوه زیادی برای آحاد جامعه خصوصا کودکان و نوجوانان به همراه داشته باشد؛ این محتواها می‌تواند به صورت ناخودآگاه در شبکه‌های اجتماعی، صفحات وب، موتورهای جستجو یا از طرق دیگر در اختیار فرزندانتان قرار گیرد.

به‌گفته همراه اول، خدمت پایه اینترنت خانواده با تفکیک رده سنی عرضه شده و اینترنتی متناسب با سن فرزندان ارائه می‌دهد. بر این اساس، در حال حاضر دو رده سنی زیر ۱۲ سال و بالای ۱۲ سال در این خدمت تعریف شده که هر دو رده به مجموعه‌ی مشخصی از محتواهای اینترنتی دسترسی دارند؛ بااین‌حال برای رده سنی بالای ۱۲ سال، «آزادی بیشتری» مشخص شده است. درواقع در این سطح دسترسی، سرویس‌ها و شبکه‌های خارجی «دارای محتوای نامناسب» مسدود شده و سایر محتواهای اینترنتی در دسترس کاربران آن خواهند بود.

همراه اول همچنین، یکی دیگر از مزیت‌های سرویس اینترنت کودک و نوجوان در مقایسه با سایر خدمات اینترنت محدود کودکان را، استفاده ساده با یک سیم‌کارت عنوان کرده و تشریح کرده:

با استفاده از این روش، بدون نیاز به تعویض یا خرید گوشی و سیم‌کارت مجزا، والدین می‌توانند به‌راحتی اینترنت گوشی را به اینترنت خانواده تغییر داده و به فرزند تحویل دهند و پس از پایان کار فرزند، به‌راحتی اینترنت خانواده را به اینترنت عادی تغییر دهند.

این سرویس در چهار سطح مختلف برای کاربران در دسترس است. برای مثال در سطح "ایمن‌تر" کاربران به هیچ اپ استور و پیام‌رسانی دسترسی ندارند. یکی از بخش‌های عجیب این دسترسی‌ها، جلوگیری کامل از دسترسی به گوگل پلی در تمام سطوح است. به صورتی که حتی در سطح آزادتر هم امکان دسترسی به گوگل پلی وجود ندارد. گوگل پلی بخشی مهمی از سیستم‌عامل اندروید است که می‌تواند با بررسی روزانه موبایل و تبلت از وجود فایل مخرب جلوگیری کند و حتی اگر درآینده یکی از اپلیکیشن‌های به ظاهر امن به مشکلی بر بخورد جلوی آن را بگیرد.

همراه اول سرویس اینترنت خانواده معرفی کرد

همراه اول می‌گوید دسترسی به اینترنت خانواده کاملا رایگان است و کاربران در هیچ مرحله‌ای نیازمند پرداخت هزینه‌ای نیستند. سرویس اینترنت خانواده همراه اول از طریق اپلکیشن بومینو فعال می‌شود. اما نکته عجیب این است که دسترسی‌‎هایی تعریف شده برای این اپلیکیشن با دسترسی‌‎هایی که همراه اول در سایت خود قرار داده، متفاوت است.

همراه اول سرویس اینترنت خانواده معرفی کرد

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصویر کلیک کنید

اپلیکیشن بومینو در حال حاضر فقط روی گوشی‌های اندرویدی در دسترس است و کاربرانی که از گوشی و تبلت‌های شرکت اپل استفاده می‌کند برای تنظیمات مربوط به این سرویس باید از طریق وب‌سایت این سرویس اقدام کنند. فعال‌سازی و غیرفعالسازی این سرویس از طریق وب‌سایت و کد دستوری *4853# امکان‌پذیر است.

در حال حاضر شرکت‌های دیگری نیز این نوع خدمات را ارائه می‌کنند؛ تنها فرق میان سرویس همراه اول با دیگر سرویس‌ها، فعال‌سازی و غیرفعالسازی ساده روی سیم‌کارت‌های همراه اول به صورت رایگان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می‌دونستی تا حالا چای رو اشتباه دم می‌کردی؟ | روش دم کردن یه چای لب سوز لب دوز