تخصیص اعتبار به ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه برتر شناور است


تخصیص اعتبار به ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه برتر شناور است

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال‌ و بختیاری گفت: برای تخصیص اعتبارات به طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه سقف مشخصی تعیین نشده و این اعتبارات از 30 تا 100 میلیون تومان به طرح‌ها و ایده‌ها نوآورانه اختصاص پیدا می‌کنند و اگر در وضعیت تحریم قرار نداشتیم قطعا اعتبارات بهتری نیز تخصیص پیدا می‌کرد.

حمید کریمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه امور جوانان یکی از شاخه‌های معاونت وزارت ورزش و جوانان است، اظهار کرد: این معاونت سیاست‌گذارهای کلان در حوزه امور جوانان را انجام می‌دهد، در هیات وزیران مصوبه‌هایی را به تصویب می‌رساند تا بتواند در جهت تسریع امور و رسیدن به اهداف مورد نظر گام بردارد و این مصوبات قطعاً با تخصیص اعتباراتی هر چند محدود همراه است.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تخصیص اعتبارات به حوزه ایده‌های نوآورانه گویای عزم دولت برای نخبه‌یابی و شناسایی نخبگان است تا این افراد بتوانند به تولید محتوا در این حیطه بپردازند، سیاست‌های کلان و برش‌های استانی این موضوع در وزارتخانه تعریف و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه استان‌ها باید بتوانند اعتبارات تخصیص یافته به بحث حمایت طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه را جذب و استفاده کنند، افزود: در حیطه جوانان اعتبارات به‌صورت شناور تخصیص پیدا می‌کند تا استان‌ها بتوانند برای جذب اعتبارات بیشتر تلاش کنند.

کریمی بیان کرد: در خصوص تخصیص اعتبارات سقف مشخصی تعیین نشده و این اعتبارات از ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه اختصاص پیدا می‌کنند و اگر در وضعیت تحریم قرار نداشتیم قطعا اعتبارات بهتری نیز تخصیص پیدا می‌کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: خوشبختانه مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی استان فضای خوبی برای پرورش ایده‌های نوآور و خلاقانه ایجاد کرده است و این فضای مطلوب و بهره‌مندی از حضور مدرسان توانمند فرصت خوبی را در اختیار جوانان قرار داده است.

وی ادامه داد: بنابراین می‌طلبد که جوانان نیز همت به خرج بدهند و تلاش شبانه‌روزی خود را بر کار بر روی ایده خود معطوف کنند، این جوانان اگر بخواهند با داشته‌های قبلی خود در این کلاس‌ها حضور پیدا کنند و آن‌ را به پایان برسانند، نباید انتظار موفقیت داشته باشند.

کریمی تاکید کرد: جوانان باید پیوسته در حل مطالعه و مشاوره و بحث و تبادل نظر باشند، در خلال این تبادل اطلاعات و ایده‌‎ها و اطلاعاتی که با مطالعه و یا از طریق فضای مجازی کسب می‌کنند ممکن است ایده‌هایی به دست بیاید که منشا تحول و دگرگونی کشور یا جهان شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان با بیان اینکه ایده‌های خلاقانه در شورای داوری چهارمحال و بختیاری داوری می‌شود، ادامه داد: این ایده‌ها سپس در سطح کشوری داوری می‌شوند و همین روند داوری مشخص می‌کند که این ایده‌ها با نگاهی عدالت‌محورانه فارغ از نگاه منطقه‌ای یا جمعیتی دیده می‌شوند و اعتبار نیز با در نظر داشتن شاخص خلاقیت ایده تخصیص پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: زنجیره حمایتی دولت از ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه زمانی به بار می‌نشیند که شاهد به بار نشستن و اجرایی شدن ایده خلاقانه باشیم، بنابراین دولت باید بتواند در این خصوص نیز چاره‌اندیشی داشته باشد تا جوانان خلاق و ایده‌پرداز سرخورده نشوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟