خطر سیل و صاعقه طی امروز و فردا/ احتمال بارش بالای 60 میلیمتر در گیلان


خطر سیل و صاعقه طی امروز و فردا/ احتمال بارش بالای 60 میلیمتر در گیلان

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، رعد و برق، بارش شدید باران و جاری شدن روان آب، بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها و رانش زمین را از جمله پدیده های پیش بینی شده دانست و اظهار کرد: بارندگی های شدید از عصر امروز آغاز می شود و تا فردا ادامه دارد لذا همه شهرستان های گیلان درگیر خواهند شد.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی از سوی سازمان مدیریت بحران و اداره کل هواشناسی استان گیلان مبنی بر وقوع بارندگی شدید، اظهار کرد: با توجه به وقوع بارش های شدید در دنیا و درگیری کشورهای همسایه با آبگرفتگی و سیلاب، احتمال خطر برای منطقه ما نیز وجود دارد.

وی از آماده باش کلیه فرمانداران و دستگاه های خدمت رسان استان گیلان طی امروز و فردا خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر صدور اطلاعیه های آماده باش مدیریت بحران استان، از طریق رسانه های جمعی و فضای مجازی به مردم اطلاع رسانی کردیم که نکات ایمنی را جدی بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، با بیان اینکه احتمال بارندگی شدید بالای ۶۰ میلیمتر وجود دارد، گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مانع از تردد گردشگران در مناطق مختلف استان شدیم. همچنین مردم از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها پرهیز کنند.

مرادی، یکی از مخاطرات مهم برای استان گیلان را صاعقه دانست و عنوان کرد: طی ماه های گذشته علیرغم اطلاع رسانی های مدیریت بحران و هواشناسی، شاهد سوختگی و برق گرفتگی ناشی از صاعقه بودیم لذا مردم در زمان وزش باد شدید و بارندگی به نکات ایمنی توجه کنند و از تلفن همراه در فضاهای باز همچون مراتع و شالیزارها استفاده نکنند و لباس و کفش غیر رسانا داشته باشند.

وی در ادامه از کشاورزان خواست دریچه های مزارع خود را جهت انتقال آب باز کنند و متذکر شد: در فصل برنجکاری قرار داریم و ماندگاری آب باران در مزارع ایجاد خسارت می کند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه سال گذشته ۴۵ هزار مشترک بیمه کشاورزی و امسال ۶۷ هزار مشترک داریم، تصریح کرد: شاهد استقبال مردم از بیمه کشاورزی هستیم و امیدواریم طی سال های آتی کلیه کشاورزان بیمه شوند.

وی از حذف ۹ درصد ارزش افزوده بیمه کشاورزی خبر داد و گفت: با پیگیری های استاندار گیلان در راس ستاد مدیریت بحران استان، شاهد این کاهش هزینه بیمه برای کشاورزان هستیم.

مرادی، رعد و برق، بارش شدید باران و جاری شدن روان آب، بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها و رانش زمین را از جمله پدیده های پیش بینی شده دانست و اظهار کرد: بارندگی های شدید از عصر امروز آغاز می شود و تا فردا ادامه دارد لذا همه شهرستان های گیلان درگیر خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از مردم خواست از رودخانه هایی که سابقه سیل دارند فاصله بگیرند و اضافه کرد: بارش باران کمبود آب شرب و کشاورزی استان را جبران می کند؛ البته در حال حاضر در بخش کشاورزی به آب نیاز نداریم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان