رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سیمرغ به 60 درصد رسید


رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سیمرغ به 60 درصد رسید

ساری – ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان سیمرغ میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف و بازاریان در این شهرستان را بیش از 60 درصد اعلام کرد و گفت: باید رعایت میزان رعایت به 85 درصد برسد تا اثربخش باشد.

دکتر محمد رضا احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در حال آموزش مردم برای کنترل بیماری کرونا هستیم به این صورت که ابتدا و به صورت روزانه آمار مبتلایان به این بیماری را به مرکز ستاد اعلام می کنیم و سپس با افراد مشکوک به بیماری کرونا تا ۱۴ روز تماس می گیریم.

وی با اعلام اینکه پنج نفر از کادر درمان به صورت روزانه راهکارهای مقابله با بیماری کرونا را به افراد مشکوک به این بیماری آموزش می دهند، گفت : تمام سعی و تلاشمان را به کار گرفته ایم تا از بستری شدن افراد مشکوک به کرونا در بیمارستان ها جلوگیری کنیم چرا که شرایط بیمارستان ها هم اکنون حاد و ظرفیت تخت ها رو به تکمیل است.

رئیس شبکه بهداشت سیمرغ با ابراز نگرانی از این که به خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی موارد مشکوک به کرونا در این شهرستان رو به افزایش است ، افزود : خوشبختانه از دو هفته پیش تاکنون تعداد بستری روزانه بیماران کرونایی چهار نفر بوده و آمار بستری ها ثابت مانده ضمن این که از ۲۲ اردیبهشت ماه تاکنون هم هیچ گونه فوتی در این شهرستان نداشته ایم.

وی از افزایش میزان مراجعه بیماران سرپایی در یک ماه گذشته به نسبت قبل ابراز نگرانی کرد و ادامه داد : از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۲ مراجعه سرپایی داشته ایم که از این تعداد ۲۵۶ مراجعه برای سه ماه اول و بقیه برای تیرماه بوده است.

دکتر احمدی با گلایه از این که رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی و اصناف شهرستان پایین بوده است، گفت : میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح این شهرستان بیش از ۶۰ درصد است در حالی که عدد امنیت برای سلامت بیش از ۸۵ درصد است.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۲۶.۱ درصد از گروه هدف بالای ۱۸ سال و ۵۵ درصد از جمعیت بالای ۵۰ سال در این شهرستان واکسینه شده اند، افزود که در هفته آینده ۴۱۰ دز واکسن برای معلمین و ۵۰ دز واکسن هم برای رانندگان تاکسی این شهرستان تزریق خواهد شد.

دکتر احمدی با درخواست از شهروندان برای جدی گرفتن علائم اولیه کرونا و مراجعه فوری به پزشک خانواده ، گفت : به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

هم اکنون طبق ارزیابی ماسک، وضعیت کرونایی شهرستان سیمرغ نارنجی است.




تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...