اتمام دین و اکمال نعمت منوط بر ولایت امیر المومنین است!


اتمام دین و اکمال نعمت منوط بر ولایت امیر المومنین است!

کارشناس رادیو معارف گفت: مسئله ولایت امیرالمومنین (ع) برای امت اسلامی روشن شده ولی عده‌ای معاند و مخالف امر ولایت اهل بیت (ع) در مقابل این امر سینه سپر کرده‌اند.

حجت الاسلام مصطفی اخوی در گفت و گو با ایسنا در خصوص عید غدیر عنوان کرد: در غدیر پس از اتمام سلسله نبوت که با پیامبری حضرت رسول (ص) بود خداوند متعال راهنمایی هدایت بشریت را هرگز رها نکرد و این امر خطیر و بسیار مهم را بر عهده امام علی (ع)گذاشت .

وی ادامه داد: مسئولیت رساندین این پیام مهم نیز بر عهده رسول اکرم (ص) بود که در آخرین سال عمر شریفشان در حجه الوداع مامور به بیان و تبلیغ و تبیین آن شدند.
مدرس حوزه اظهار کرد: رسول اکرم (ص) این امر را در مکانی به نام غدیر خم به مردم ابلاغ کردند و در آن فرمودند : هر کسی که من مولای او هستم بنابراین بعد از من علی (ع) مولای او خواهد بود، همچنین فرمودند که علی بعد از من امام ، خلیفه ، وصی و جانشین من است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز مسئله عید غدیر در بین امت اسلامی به عنوان یک مسئله مهم محسوب نمی‌شود افزود: در پاسخ به این سوال می‌توان دو نوع جواب ارائه داد جواب اول اینکه هنوز اهمیت مسئله امامت و خلافت و جانشینی رسول اکرم (ص) برای هدایت بشریت و امت ، روشن نشده است، لذا مسئله غدیر و ابلاغ ولایت و امامت اهل بیت (ع) یک مسئله مهم محسوب نمی‌شود.
اخوی تصریح کرد: جواب دوم اینکه این مسئله برای امت اسلامی روشن شده ولی عده‌ای معاند و مخالف امر ولایت اهل بیت (ع) در مقابل این امر سینه سپر کرده و تمام همت خود را در اختفای این امر به کار بسته‌اند.
وی درخصوص این سوال که چرا مروجین سفلی گری به شدت عنوان می‌کنند که امام علی (ع) هیچگاه خودش را امام معرفی نکرد، توضیح داد: در پاسخ به این سوال باید گفت که اولا در موارد مختلف آن حضرت خود را به عنوان امام معرفی کردند و به تعبیر ولی و سرپرست و جانشین بعد از رسول اکرم (ص) معرفی شدند . دوما رسول اکرم ص که آخرین پیامبر خداوند متعال است ایشان را به عنوان امام و خلیفه و وصی و جانشین خود معرفی کردند که یک نمونه آن حدیث انذار و نمونه دیگر احتجاجات حضرت علی (ع) است.
کارشناس رادیو معارف درمورد میزان صحت شبهه‌ای که وجود دارد مبنی بر اینکه که خداوند در قرآن به مسئله غدیر اشاره ای نکرده است، ادامه داد: به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد، خداوند متعال آیات غدیر را برای این امر مهم نازل کرده است که یکی از آنها آیه تبلیغ و دیگری آیه اکمال می‌باشد .در این دو آیه خدای متعال تبلیغ امر ولایت و وصایت حضرت علی (ع) را به دوش نبی مکرم اسلام گذاشتند و در آیه بعدی اتمام دین و اکمال نعمت را منوط به ولایت امیر المومنین دانسته است .
امتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟