فرماندار لارستان:سهم بخش بنارویه از اعتبارات امسال 85 میلیارد ریال است


فرماندار لارستان:سهم بخش بنارویه از اعتبارات امسال 85 میلیارد ریال است

لارستان- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان سهم بخش بنارویه از اعتبارات عمرانی امسال این شهرستان را 85 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 18 طرح شاخص مهم و زیربنایی در این بخش با اعتباری افزون بر 2 هزار و 200 میلیارد ریال در دست اجراست.

جلیل حسنی در سلسله بازدیدها و بررسی پروژه های عمرانی شاخص در بخش ها و مناطق مختلف این شهرستان از نزدیک برخی طرح های مهم و شاخص در بخش بنارویه با میانگین پیشرفت فیزیکی بالا را مورد ارزیابی قرار داد.

برخی از این طرح ها از جمله پروژه های شاخص و تحول آفرین در بخش بنارویه لارستان است که با میانگین پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا بالای ۹۰ درصد در حال اجرا هستند.

سد خاکی شرفویه از جمله طرح های مهم و مورد بازدید فرماندار لارستان در بخش بنارویه بود؛ عملیات ساخت این سد از سال ۱۳۸۹ با انجام مطالعات آغاز و در سال ۱۳۹۱ وارد مرحله اجرا شده است، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار این عملیات مدتی متوقف شد و پس از گذشت پنج سال با پیگیری‌های جهاد کشاورزی، از سال ۱۳۹۶ با تامین اعتبار از محل مدیریت بحران، توازن و استانی، مراحل اجرایی این پروژه از سر گرفته شد که هم اینک پیشرفت فیزیکی آن به ۸۵ درصد رسیده است.

حسنی در بازدید از این طرح گفت: تاکنون ۴۵ میلیارد ریال برای این سد هزینه شده است که برای اتمام آن نیز به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: این سد سالانه ۶ میلیون مترمکعب آب به ذخیره سفره‌های آب زیر زمینی در این منطقه اضافه می‌کند و همچنین باحجم آبگیری ۲ میلیون مترمکعب در هر نوبت، ۸۰۰ هکتار از اراضی پایین دست خود را از طریق ۵۰ حلقه چاه آبیاری می‌کند.

دبی رودخانه اصلی منتهی به این سد ۴۷ مترمکعب در ثانیه و مساحت حوزه آبخیز آن۶۰ کیلومتر مربع است.

فرماندار ویژه لارستان گفت: با توجه به خشکسالی‌های مستمر سال‌های اخیر در این منطقه، بهره‌برداری از این سد به افزایش میزان آب سفره‌های زیرزمینی کمک شایانی خواهد کرد و برای آبیاری اراضی کشاورزی این شهرستان موثر است.

فرماندار لارستان در ادامه از ساختمان در حال احداث کتابخانه شهر بنارویه بازدید کرد؛ این ساختمان در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر مربع در حال احداث است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای آن تاکنون ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

حسنی در ادامه و در بازدید از طرح گازرسانی به بخش بنارویه نیز گفت: بهره مندی از گاز طبیعی یکی از دغدغه های جدی مردم و شهروندان این منطقه بود که با بهره برداری این طرح، حدود پنج هزار خانوار شهر بنارویه و روستاهای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

فرماندار ویژه لارستان ابراز داشت: این طرح شامل اجرای عملیات اجرایی گازرسانی به شهر بنارویه و روستاهای این بخش با ۳۳۲ کیلومتر شبکه گذاری و اعتبار یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه هم اینک این پروژه ۸۰ در صد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: برای اجرای این پروژه، همچنین ۱۶ دستگاه TBS و یک دستگاه CGS احداث می شود.

معاون استاندار فارس همچنین از مخزن ۲۵۰۰ متر مکعبی آب شهر بنارویه که به دلیل نبود اعتبار نیمه تمام باقی مانده است، نیز بازدید کرد و گفت: برای اتمام این پروژه به ۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرماندار ویژه لارستان همچنین از برخی روستاهای بخش بنارویه از جمله مارمه و مسیح آباد بازدید و ضمن دیدارهای مردمی با رعایت پروتکل های بهداشی بر ضرورت خدمت به مناطق محروم و روستاها تاکید کرد.

بخش بنارویه با جمعیتی حدود ۱۷ هزار نفر در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری لار واقع شده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پادشاه انگلیس مرد!