توزیع 2 هزار اطعام علوی به همت بچه های مسجد/ تدارک عیدانه جذاب غدیر برای مسجدی‌ها


توزیع 2 هزار اطعام علوی به همت بچه های مسجد/ تدارک عیدانه جذاب غدیر  برای مسجدی‌ها

حجت‌الاسلام مطلبی با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های متنوع در دهه ولایت و امامت از سوی کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ابوذر، گفت: به مناسبت عید غدیرخم 2 هزار اطعام علوی میان عموم مردم توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در سیره معصومین صلوات الله اجمعین تاکید بسیاری بر اطعام دادن در روز عید غدیر شده است. در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است که ایشان می‌فرمایند: غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد. برهمین اساس برنامه اطعام روز عیدغدیر خم توسط گروه های مردمی، مساجد و کانون های فرهنگی هنری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مورد توجه است.

حجت الاسلام «محمد مطلبی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، از اجرای طرح «اطعام علوی» به همت کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ابوذر خبر داد و اظهار کرد: براساس این طرح به مناسبت دهه ولایت و امامت 350 غذای گرم میان خانواده های نیازمند تحت پوشش توزیع شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ابوذر واقع در منطقه 17تهران بیان کرد:همچنین به مناسبت دهه ولایت و امامت 50 بسته معیشتی میان خانواده های کم برخوردار در حال توزیع است، همچنین در نظر داریم در روز عیدغدیرخم دو هزار اطعام علوی میان عموم مردم محله توزیع شود.

وی از اجرای طرح عیدانه از عید قربان تا عید سعید غدیر خم خبر داد و گفت: به مناسبت این عید سعید، هر روز یک برنامه جذاب برای مخاطبان تدارک دیده شده است که می توان به برگزاری کارگاه های جذاب و متنوع عکاسی تابستانه،برگزاری جشن و شادمانی،نشست های تربیتی به صورت آنلاین اشاره کرد.

وی همچنین به جشن بزرگ #حنابندان به مناسبت سعیدغدیرخم اشاره کرد و افزود:برگزاری کرسی های تلاوت قرآن کریم، برگزاری مسابقات فرهنگی حضوری و غیرحضوری ویژه نوجوانان و جوانان، برپایی ایستگاههای صلواتی،برگزاری مراسم خطبه خوانی از جمله برنامه هایی بوده است که به مناسبت دهه ولایت و امامت در قالب این جشن تدارک دیده شده است.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد جامع ابوذر خاطرنشان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا رویکرد کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ابوذر، انجام رزمایش مواسات و کمک های مومنانه است به گونه ای که یکی از برنامه های ما تقویت مرکز نیکوکاری مسجد به منظور تحت پوشش قرار دادن نیازمندان پیرامونی مسجد بوده است، تا در مناسبت های مختلف از آنها حمایت مادی داشته باشیم و در همین راستا کمک های قابل توجهی از سوی مرکز نیکوکاری به این نیازمندان در بخش های مختلف اعم از اشتغال آفرینی، درمانی و توزیع سبد کالا در مناسبت هایی همچون دهه کرامت و دهه ولایت وامامت صورت می گیرد.

حجت الاسلام مطلبی یکی از طرح هایی را که از دهه ولایت و امامت سال گذشته در این کانون فرهنگی هنری کلید خورد، طرح «اطعام مهدوی» دانست و تصریح کرد: بر اساس این طرح هر شب جمعه بیش از 300 پرس غذای گرم در میان نیازمندان توزیع می شود. همچنین توزیع گوشت قربانی گرم، توزیع میوه میان مددجویان مرکز نیکوکاری مسجد، تهیه و آماده سازی کالابرگ های غذایی بخش دیگری از این طرح است که می توان به آن اشاره کرد.

گفتنی است، مسجد جامع ابوذر بیش از 40 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و یکی از مساجد فعال منطقه 17 تهران محسوب می شود. کتابخانه مسجد جامع ابوذر هم دارای بیش از 30 هزار جلد کتاب دارد که بخش اعظمی از کتاب های آن، کتب مرجع است درحال حاضر نیز به دلیل شرایط بحران کرونا کتابخانه مسجد به اعضای خود با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خدمات ارایه می دهد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)