برگزاری جشن عید غدیر لازم اما کافی نیست


برگزاری جشن عید غدیر لازم اما کافی نیست

کارشناس دینی گفت: برگزاری جشن عید غدیر لازم اما کافی نیست و همه باید در ترویج فرهنگ غدیر کوشا باشند.

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، سبک زندگی ولایی و دوری از تجملات را از پیام‌های مهم غدیر خواند و اظهار کرد: مراسم عید غدیر هم باید مثل عاشورا برگزار شود اما این کار به تلاش و فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

وی به فضائل غدیر اشاره و از آن روز به‌ عنوان یک عید برای مسلمانان نام برد و تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند به من تبریک بگویید که همانا خداوند مرا به نبوت و اهل‌بیتم را به امامت برگزید.

این مسئول با بیان اینکه طبق فرمایش امام رضا (ع) غدیر در آسمان بیشتر از زمین شهرت دارد و به همین خاطر برای برگزاری جشن و مراسم غدیر باید تلاش زیادی انجام شود، افزود: همان‌طور که عاشورا و اربعین هم با تلاش‌های چندین ساله به این مرحله رسیده، در این که غدیر هم باید مثل مراسم عاشورا برگزار شود شکی نیست اما به تلاش و فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

امام جمعه سلطانیه، برگزاری جشن عید غدیر را لازم اما ناکافی دانست و افزود: برگزاری جشن غدیر باید همراه با انتقال اهداف و فرهنگ غدیر به جامعه باشد؛ چراکه ولایت‌محوری مهم‌ترین پیام غدیر است.

وی با بیان اینکه فرهنگ ما با وجود قرآن و اهل‌بیت (ع) یک فرهنگ غنی است و با وجود آن‌ها تقلید از فرهنگ بیگانه، کفران نعمت است، تاکید کرد: سبک زندگی ولایی در زندگی فردی و اجتماعی از جمله مراسم ازدواج و دوری از تجملات در زندگی پیام دیگر غدیر است.

حسینی‌نسب بیان کرد: هم‌زمان با عید غدیر مراسم بزرگداشت عید غدیر در شب عید در مسجد باب‌الحوائج (مصلای نماز جمعه) سلطانیه و نیز کاروان شادی در روز عید در سلطانیه با همت جوانان انقلابی و ولایت‌مدار برگزار خواهد شد.

وی به آیات مربوط به ولایت در قرآن اشاره کرد و با بیان اینکه آیات تبلیغ و اکمال از آیات مربوط به عید غدیر و ولایت امیرالمؤمنین (ع) است، خاطرنشان کرد: بر اساس آیه اکمال، روز غدیر روز اکمال دین، اتمام نعمت، یأس کفار و رضایت به دین اسلام است که بر اساس آیه تبلیغ اگر پیامبر، ولایت امیرالمؤمنین را ابلاغ نمی‌کردند، اعمالش باطل می‌شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی