امامزاده صالح فرحزاد پیش‌رو در کسب علم و حرفه


امامزاده صالح فرحزاد پیش‌رو در کسب علم و حرفه

تهران- ایرنا- مدیر آستان امامزاده صالح ابن زین العابدین (ع) فرحزاد اعلام کرد: این آستان در کسب مهارت علمی، مذهبی و شغلی افراد در سنین مختلف گام اساسی برداشته و علاوه بر برگزاری کلاس‌های مختلف، به محلی برای کسب درآمد و اشغال افراد نیازمند به ویژه زنان سرپرست خانوار تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، امامزاده صالح (ع) ‌در فرحزاد، بر اساس زیارتنامه موجود از نوادگان امام زین العابدین (ع) معرفی شده است که آستان آن در شمال شرقی روستای فرحزاد، واقع در شمال غربی شهر تهران، در دامنه کوهستان قرار دارد.

این بقعه بنایی چهار گوش است که سمت جنوب آن ایوانی بلند با ۲ ستون چوبی وجود دارد که بر بالای لوح سنگ مرقد تاریخ بنای بقعه سال ۹۸۶ هجری نوشته شده و کتیبه روی این لوح به خط نستعلیق در پنج سطر است.

مدیر آستان امامزاده صالح (ع) فرحزاد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این آستان در آستانه عیدغدیر خم ویژه برنامه های مختلفی تدارک دیده که شب گذشته مراسم جشن مولا علی (ع) با سخنرانی فرزند مرحوم کافی و مدیحه سرایی مداحان برگزار شد.

حجت الاسلام حسین اسدالله زاده افزود: امروز نیز از ساعت ۱۹:۳۰ نیز مراسم ویژه ای در آستان برگزار خواهد شد و در این مراسم از سادات محله فرحزاد نیز تجلیل می شود.

امامزاده صالح فرحزاد پیش‌رو در کسب علم و حرفه

به گفته وی، در کنار برگزاری مراسمات مختلف، در صحن امامزاده نیز با همکاری شهرداری تهران غرفه هایی ایجاد شده که افراد نیازمند به ویژه زنان سرپرست خانوار بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

مدیر آستان امامزاده صالح (ع) ادامه داد: غرفه هایی با عناوین حجاب و عفاف، صنایع دستی، طب سنتی، گیاهان دارویی و سایر موارد راه اندازی شده است تا افراد بتوانند بصورت رایگان محصولات خود را در حیاط این آستان عرضه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه اشتغال زایی و افزایش سطح علمی افراد جامعه اظهار داشت: برگزاری کلاس های مختلف در سنین ۶ تا ۱۸ سال در بخش صوت، لحن و حفظ قرآن و سایر کلاس های فرهنگی و مذهبی و علمی از دیگر فعالیت های این آستان است.

حجت الاسلام اسدالله زاده خاطرنشان کرد: برای افراد ۱۸ تا ۴۵ ساله نیز کلاس هایی با هدف ایجاد اشتغال این افراد در بخش های مختلف طب سنتی، گیاهان دارویی، کارآفرینی، فنی و حرفه ای و سایر تخصص ها برگزار می شود.

امامزاده صالح فرحزاد پیش‌رو در کسب علم و حرفه

وی یادآور شد: در مدت حدود ۲ سال از شیوع ویروس کرونا نیز ۱۷ هزار بسته بهداشتی از سوی خیران و خادمان آستان امامزاده بدست افراد نیازمند رسیده است.

مدیرآستان امامزاده صالح (ع) فرحزاد تاکید کرد: ویژه برنامه های مختلفی در مناسبت های آینده برنامه ریزی شده که یکی از این برنامه ها ۳۰ شب مراسم عزادارای در وصف سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

به گزارش ایرنا، آستان مقدس امامزاده صالح (ع) فرحزاد در بزرگراه یادگار امام مسیر شرق به غرب، خیابان ایثارگران شمالی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل