افزایش تعداد خانه‌های هلال، سرعت امدادرسانی در تبریز را افزایش می‌دهد


افزایش تعداد خانه‌های هلال، سرعت امدادرسانی در تبریز را افزایش می‌دهد

تبریز- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی گفت: احداث و افزایش خانه‌های هلال در محله‌های مختلف تبریز موجب افزایش سرعت امدادرسانی در هنگام وقوع حوادث و بحران‌ها در لحظه‌های طلایی زمان عملیات می‌شود.

حمید حسین‌پور روز پنجشنه در مراسم راه‌اندازی اولین خانه هلال شهری در محله خلیل‌آباد تبریز همزمان با دهه ولایت و امامت، افزود: با توجه به حادثه‌خیز بودن استان و زلزله‌خیز بودن تبریز به لحاظ قرار گرفتن بر روی گسل، تشکیل خانه‌های هلال در محله‌های مختلف تبریز می‌تواند کمک شایانی به ارائه آموزش‌های امدادی و تشکیل تیم‌های امدادی محله‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به‌ افتتاح خانه‌های هلال در پنج نقطه شهر تبریز در روزهای آینده، اظهار داشت: در خانه‌های هلال سعی می‌شود بر اساس نیازسنجی انجام شده و خطرهای منطقه‌ای، آموزش‌های امدادی مربوطه در اولویت قرار گیرد تا در زمان وقوع حوادث، در لحظه‌های اولیه و قبل از رسیدن نیروهای امدادی، امدادگران آموزش دیده محلی وارد عملیات شوند.

به گزارش ایرنا خانه‌های هلال در راستای افزایش تاب‌آوری اجتماعی و اشاعه آموزش‌های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح طبیعی راه‌اندازی می‌شود و می‌تواند در بخش مدیریت بحران محلی نقش مهمی ایفا کند و با رویکرد داوطلبی و به وسیله داوطلبان اداره می‌شود.

جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان، ارائه آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر خطرها برای کاهش تلفات در حوادث و بلایا، توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیران داوطلب از عمده فعالیت‌های خانه هلال است.

خانه هلال می‌تواند دارای یک تیم امدادی باتجربه برای تحت پوشش قرار دادن حوادث باشد و زمینه مشارکت فعال مردم را در خدمات امدادی و بشر دوستانه فراهم کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟