بچه های مسجد در عید غدیر خم سنگ تمام گذاشتند


بچه های مسجد در عید غدیر خم سنگ تمام گذاشتند

با وجود محدودیت هایی که ویروس منحوس برای مردم ایجاد کرده اما عشق به علی (ع) در درون بچه های مسجد جاری و ساری بود و سبب نشد تا جشن های مردمی رو به فراموشی سپرده شود.

خبرگزاری شبستان- جهرم:

دوباره کوچه و خیابان های شهر مزین به آذین بندی های رنگارنگ شد و نوای مولودی خوانی از مساجد و تکایا طنین انداز و عطر خوش مولا علی (ع) از گوشه گوشه شهر به مشام رسید.

با وجود محدودیت هایی که ویروس منحوس برای مردم ایجاد کرده اما عشق به علی (ع) در درون آنها جاری و ساری بوده و سبب نشده تا جشن های مردمی رو به فراموشی سپرده شود.

در کوچه و خیابان ها که قدم بر میداری به خوبی احساس می کنی که این روزها تفاوت زیادی با روزهای عادی دارد و این را می توان از روی چهره خندان بچه های مسجد و شهروندان محب اهل بیت (ع) به خوبی نظاره کرد.

بچه های مسجد از چند هفته پیش مهیای برگزاری جشن های عید سعید غدیر خم بودند و با برنامه ریزی و تدارک مقدمات این جشن ها، قرار است روزهای زیبایی را برای مردم خلق کنند.

همه چیز مهیای جشن های با شکوه غدیر است و این عید واقعا متمایز از سایر اعیاد است چرا که با ولایت مولا علی (ع) گره خورده و عظیم ترین روز شیعیان بوده که ویژگی های بارز آن از سوی ائمه اطهار (ع) به خوبی روایت شده است.

امام رضا (ع) فرمودند: «عید غدیر روز تبریک و تهنیت است، هر یک از شما باید به دیگری تبریک بگوید» و پیامبر (ص) نیز در وصف این روز بزرگ می فرماید: «روز غدیر خم برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد آن روز برادرم علی بن ابی طالب را به عنوان پرچم دار امتم منصوب کنم تا بعد از من توسط او هدایت شوند و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید».

بچه های مسجد در عید غدیر خم سنگ تمام گذاشتند

بچه های مسجد پای کار جشن های مردمی

مسجدی ها وقتی پای کار و تلاش به میان می آید خودجوش و آتش به اختیار وسط میدان هستند؛ حالا اگر این برنامه برای اهل بیت (ع) باشد دیگر سر از پا نشناخته و شبانه روز وقت خود را در این راه خرج می کنند چرا که معتقدند کار برای اهل بیت (ع) رزق و روزی خود را به همراه دارد و پاداش خود را هم از حضرات معصومین خواهند گرفت.

بچه های مسجد که در روزهای گذشته و با تدارک دیدن برنامه های جشن غدیر به آذین بندی مسجد، فضای کانون و کوچه و خیابان همجوار مسجد اقدام کرده بودند در شب و روز عید غدیر هم میدان دار جشن های غدیر بودند.

در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم که هر سال میزبان جشن های بزرگ و چند هزار نفری عید غدیر بود امسال به واسطه شیوع کرونا این برنامه با محدودیت هایی برگزار شد و در آن حجت الاسلام مدبر، امام جمعه جهرم به سخنرانی پرداخت.

همچنین توزیع پذیرایی همراه با مولودی خوانی ذاکران اهل بیت (ع) در وصف مولای متقیان از جمله برنامه های این آیین جشن و سرور در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم بود.

عقد اخوت بچه های کانون «دوستان آسمانی»

در مراسم باشکوهی که در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار شد، بر اساس یک رسم دیرینه در شهرستان جهرم که پیش از این توسط بزرگان شهر همچون آیت الله آیت اللهی و آیت الله دژکام در زمان جشن عید غدیر انجام می شد، پیوند برادری و اخوت را به جشن نشستند.

این برنامه همراه با قرائت عقد اخوت میان بچه های مسجد انجام شد و شرکت کنندگان در این محفل جشن و سرور با گره زدن دست های یکدیگر با هم عهد کردند تا برای همیشه بر سر پیمان برادری خود پابرجا بوده و در گرفتاری ها و مشکلات یار و یاور همدیگر باشند.

همچنین در این برنامه باشکوه که با حضور خانواده های بچه های مسجد برگزار شد، با برنامه هایی همچون نورافشانی، اجرای برنامه طنز، اجرای گروه سرود، مسابقه و اهدای جوایز همراه بود.

اجرای سرود خیابانی و تولید نماهنگ

از جمله رویکردهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد جهرم، تشکیل گروه سرودهایی متشکل از نوجوانان مسجدی بوده که در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی با اجرای برنامه شور و شوق وصف ناپذیری را در جامعه ایجاد می کنند.

گروه سرود کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» یکی از گروه های سرود مساجد جهرم است که با عنوان «کوثر» فعالیت می کند؛ این گروه سرود برای عید غدیر خم سرود «شاه مردان» را به صورت خیابانی و در نقاط مختلف شهر جهرم و شهر خاوران به اجرا در آورد.

همچنین تولید نماهنگ از این سرود زیبا و دلنشین توسط مرکز رسانه ای کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» نیز دیگر برنامه این کانون بود که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد.

بچه های مسجد در عید غدیر خم سنگ تمام گذاشتند

کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» نیز با در اختیار داشتن چندین گروه سرود در برنامه های مختلف فعال بوده و به غیر از اجرا در جشن های کانون، در دیگر محافل و مجالس جشن و سرور اهل بیت (ع) در نقاط مختلف شهر جهرم به اجرای برنامه می پردازد.

بچه های مسجد در این کانون فرهنگی و هنری نیز در غدیر امسال به اجرای سرود «عاشقان ولایت» پرداخت که البته نماهنگ آن نیز به همت گروه رسانه ای «ماح» وابسته به این کانون فرهنگی و هنری تولید و در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد.

همچنین در جشن عید سعید غدیر خم که در کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» برگزار شد، 2 سرود به اجرا در آمد که یکی از آن ها گروه سرود دختران نوجوان و دیگری سرود برادران مسجدی بود که فضای مجلس جشن را به عطر خوش علوی معطر کرد.

اطعام نیازمندان در روز غدیر

بچه های مسجد پس از یک سال و نیم از گذشت بیماری کرونا که با امر فرمانده کل قوا و رهبری معظم انقلاب پا به کار کمک به نیازمندان و خانواده های کم بضاعت، اجرای رزمایش «کمک مومنانه» را در دستور کار خود داشتند، در روز عید غدیر خم نیز مرحله دیگری از این رزمایش را به اجرا در آوردند تا ثابت کنند که علاوه بر اینکه پیرو منویات رهبری انقلاب هستند همواره در خدمت به محرومان و نیازمندان پیشگام هستند.

علاوه بر کمک به محرومان با اجرای طرح هایی همچون «نذر قربانی» و «کمک مومنانه» که در دهه امامت و ولایت توسط بچه های مسجد به اجرا در آمده، اطعام در روز عید غدیر و در جشن های مردمی نیز در برنامه بچه های مسجد بوده که این مهم در کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» در شب و ظهر روز غدیر به اجرا در آمده است.

بچه های مسجد در عید غدیر خم سنگ تمام گذاشتند

همچنین کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» نیز با اجرای این برنامه، بیش از 2 هزار دست غذای گرم را آماده و به دست محرومان و خانواده های کم بضاعت رسانده است.

این برنامه در دیگر کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم نیز به اجرا در آمده و در برخی کانون ها، عموم مردم میزبان سفره با برکت مولا علی (ع) بودند.

برپایی تکایا و ایستگاه صلواتی

یکی دیگر از اقدامات بچه های مسجد در ایام جشن و سرور عید غدیر خم، برپایی ایستگاه های صلواتی و موکب های پذیرایی بوده است که امسال نیز همچون سال گذشته این مهم به خوبی انجام شد.

کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم با راه اندازی موکب «حضرت زهرا (س)» در خیابان جنب مسجد میزبان محبان اهل بیت (ع) بود که در این موکب از عابران و سرنشینان خودروهای عبوری با شیرینی و شربت پذیرایی شد.

نظیر این برنامه در کانون فرهنگی و هنری «مشکات الرضا (ع)» در بلوار «معلم» و کانون فرهنگی و هنری «بقیه الله (عج)» در خیابان «بین الحرمین» به اجرا در آمد.

بچه های مسجد در عید غدیر خم سنگ تمام گذاشتند

همچنین بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» با راه اندازی ایستگاه صلواتی به توزیع ساندویچ «فلافل» میان مردم و سرنشینان خودروها اقدام کردند.

توزیع شیرینی و شربت به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» و کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع» بخش «کردیان» نیز در شب و روز غدیر خم انجام شد.

پویش های مردمی همراه با اهدای جایزه

کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» جهرم با اجرای پویش «من غدیری ام» از شهروندان خواست تا با مزین کردن تصویر پروفایل فضای مجازی خود به نام مولا علی (ع) و یا تصاویر مربوط به عید غدیر در این پویش شرکت کنند.

همچنین به 10 نفر از افراد شرکت کننده در این پویش، از سوی کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» جوایزی اهدا شد.

پویش «خانه های علوی» نیز دیگر برنامه ای بود که به مناسبت عید غدیر در جهرم برگزار شد و در قالب آن از شهروندان خواسته شد با نصب پرچم هایی میزن به نام حضرت علی (ع) در این پویش شرکت کنند.

اهدای بلیط نیم بهای شهربازی به تمامی شرکت کنندگان در پویش و اهدای جایزه به 10 نفر شرکت کننده به قید قرعه از هدایایی بود که در راستای اجرای این برنامه به شهروندان اعطا شد.

گزارش: مهدی رحمانیان

پایان پیام/691

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی