814 واحد مسکن محرومان در هرمزگان به بهره برداری رسید


814 واحد مسکن محرومان در هرمزگان به بهره برداری رسید

بندرعباس- ایرنا- 814 واحد مسکن محرومان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با دستور ویدئو کنفرانسی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.

استاندار هرمزگان روز جمعه در حاشیه بهره برداری از این واحدهای مسکونی گفت: ۲ هزار و ۱۸۶واحد مسکن محرومان در استان نیز تا دهه فجر به صورت کامل تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
فریدون همتی افزود: دیماه سال گذشته نیز عملیات احداث سه هزار واحد مسکن محرومان در بشاگرد هرمزگان با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد که در این مدت کوتاه و همزمان با اعیاد قربان و غدیر، ۸۱۴ واحد آماده بهره‌برداری و تحویل به خانواده‌ها است.
وی بیان داشت: از مجموع سه هزار واحد در بشاگرد، عملیات اجرایی یک هزار و ۷۸۶واحد آغاز شده است و ۲هزار و ۳۶۳ متقاضی با بانک قرارداد منعقد کرده اند.
استاندار هرمزگان با اشاره به محل تامین منابع اعتباری برای ساخت این واحدها گفت: در مجموع ۸۰۰ میلیون ریال به متقاضیان تسهیلات اعطا می شود که ۳۰۰ میلیون ریال از این منابع به صورت بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال هم در قالب تسهیلات چهار درصدی است.
همتی خاطرنشان کرد: در هشت سال گذشته نیز، ۱۴هزار و ۸۱۱ واحد با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از محل منابع دولتی و تسهیلات بانکی، بازسازی، بهسازی و نوسازی شد.
وی بیان داشت: در قالب طرح ویژه مسکن روستایی نیز در هشت سال گذشته، حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ واحد با اعتباری نزدیک به پنج هزار میلیارد ریال و در مجموع ۲۹هزارو ۴۱۱ واحد با اعتباری حدود هفت هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال در هرمزگان از محل منابع دولتی و تسهیلات بانکی بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی شده است.
استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به مقاوم سازی ۱۰۶ هزار واحد مسکن روستایی از سال ۸۴ تاکنون، گفت: مقاوم سازی ۸۶ هزار واحد توسط دولت و ۲۰ هزار واحد توسط خود مردم صورت گرفته است.
همتی خاطرنشان کرد: با مجموع تلاش های صورت گرفته، ۵۷ درصد منازل روستایی از کیفیت لازم برخوردار است و در دولت بعدی نیز با توجه ویژه‌ای که به روستاها و بخش مسکن خواهد شد، به طور قطع این شاخص بهبود خواهد یافت.
وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده توسط حوزه معاونت عمرانی استانداری و هماهنگی انجام شده با دستگاه های مربوطه از جمله بنیاد مسکن هرمزگان و بهره گیری از توان برخی نهادها از جمله نیروی دریایی سپاه، به تدریج و تا دهه فجر سالجاری، تمامی این واحدهای مسکونی تکمیل و به بهره برداری می رسد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟