کتاب «غدیر فقط عید شیعیان نیست» منتشر شد


کتاب «غدیر فقط عید شیعیان نیست» منتشر شد

کتاب «غدیر فقط عید شیعیان نیست» به مناسبت عید غدیر، از سوی اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی برای استفاده مبلغان و باهدف ترغیب آنان به مسئله وحدت به رشته تحریر درآمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب «غدیر فقط عید شیعیان نیست» در پنج فصل و با همکاری مدرسه راهبری علم و عمل و اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات نوشته‌شده است.

حجت الاسلام محمد تقی سیفایی مدیرکل اداره ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی هدف از انتشار این کتاب را اهتمام به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه غدیر می‌تواند وحدت‌آفرین باشد، خواند.

وی ابراز امیدواری کرد که این کتاب بتواند بعد جدیدی از غدیر را به مبلغان ارائه دهد و آنان را در ایفای نقش مهمشان در اتحاد بین مسلمین یاری دهد. سیفایی افزود تقریب مذاهب یکی از اهداف اصلی معاونت اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی است که امید است با انتشار این کتاب به این هدف نزدیک شویم.

حجت الاسلام سیفانی گفت: در خصوص وحدت‌آفرین بودن غدیر و لزوم توجه به غدیر به‌عنوان پدیده‌ای وحدت‌بخش مقام معظم رهبری در سال ۹۱ فرمودند: غدیر حادثه مهمی است: یک حادثه اصولی است ناظر به توجه اسلام به مهم‌ترین رکن تشکیل نظام اسلامی و جامعه‌ی اسلامی است. یعنی مسئله امامت و مسئله ولایت و زنده نگه‌داشتن اسلام است مسئله فقط مسئله شیعه و معتقدین به ولایت امیرالمومنین نیست. اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمومنین حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، و هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسئله‌ی غدیر می‌تواند وحدت‌آفرین باشد.

پایان پیام/49

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

متن دعای عکاشه با ترجمه فارسی + فضیلت و خواص خواندن دعای عکاشه