هر سال روی یک دغدغه فرهنگی کار شود


هر سال روی یک دغدغه فرهنگی کار شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر لزوم سالم سازی فضای فرهنگی جامعه گفت: فضای فرهنگی جامعه باید به سمتی برود که از جوانان و نوجوانان ما مراقبت کند.

آیت الله مصطفی علما در جلسه امروز (10 مرداد) شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه، گفت: فرهنگ مثل هواست و همانطور که به یک هوای تازه و سالم برای نفس کشیدن نیاز داریم، در جامعه هم برای زیست بهتر نیاز به یک فرهنگ سالم و سازنده داریم. فرهنگی که بتواند از جامعه و اجتماع مراقبت کند.

وی افزود: برای داشتن فرهنگی سالم نیاز است که روی موضوعات مختلف فرهنگی کار شده و برای بهبود و ارتقا آنها راهکارهایی اندیشیده شود.

وی به معضل مهریه های بالا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر متاسفانه مهریه های سنگین در شرایط فعلی به یک مصیبت برای زوجین تبدیل شده و همین امر در افزایش سن ازدواج بی تاثیر نبوده و باید روی این موضوع کار شود تا جوانان هنگام ازدواج متناسب با وضعیت مالی و توانایی که دارند، مهریه تعیین کنند.

وی افزود: موضوع فرهنگی دیگری که در شرایط امروز نیاز است و باید روی آن کار شود، بحث شهدا و معرفی آنها به نسل آینده است.

آیت الله علما تاکید کرد: ما همه چیزمان را مدیون شهدا هستیم و اینکه من امروز امام جمعه شده ام و دیگری دکتر شده و یکی دیگر معلم، همه مرهون خون پاک این شهداست که برای ما و کشور امنیت آفریدند.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر لزوم معرفی شهدا به نسل جوان، گفت: نباید بگذاریم این مردان پاک خدا فراموش شوند و باید رشادت های آنها برای نوجوانان و جوانان بازگو شود.

وی افزود: باید به نسل جوان بگوییم چه خون دلها برای این انقلاب خورده شده و چه خون های پاکی در پای آن ریخته شده تا امروز این انقلاب به دست آنها رسیده است.

آیت الله علما تاکید کرد: در مجموع فرهنگ عمومی یعنی همین که فضا را تغییر داده و به سمت فضای سالم ببریم، فضایی که بتواند از جوانان و نوجوانان ما مراقبت کند.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به موضوعات فرهنگی روز جامعه گفت: اگر هر سال به یک موضوع فرهنگی که دغدغه جامعه است بطور اساسی پرداخته شود، قطعا بسیاری مشکلات جامعه مرتفع می شود.

هر سال روی یک دغدغه فرهنگی کار شود

کارگروه "روز ملی کرمانشاه" باید تشکیل شود

بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به ثبت روز ملی کرمانشاه در شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: این روز با نام روز مقاومت و پایداری مردم کرمانشاه تصویب شده است.

وی افزود: برای درج نام این روز در تقویم کشور نیازمند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم که به احتمال بسیار در این شورا هم این روز مصوب شده و نام روز ملی کرمانشاه به احتمال بسیار از سال آینده وارد تقویم رسمی کشور می شود.

فاضلی با بیان اینکه امسال فرصت چندانی برای پرداختن به برنامه های این روز فراهم نشد گفت: از هم اکنون باید برنامه ریزی برای برنامه های روز ملی کرمانشاه در سال آینده را در دستور کار قرار دهیم.

وی در ادامه به طرح پیشنهاداتی در خصوص برنامه های گرامیداشت این روز پرداخت و با تاکید بر اینکه این روز متعلق به هیچ دستگاه و ارگان خاصی نیست گفت: همه باید در این روز پای کار آمده و برنامه های خود را برای گرامیداشت این روز ارائه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم ساخت یک فیلم یا سریال فاخر درباره کرمانشاه گفت: در این زمینه نیازمند مساعدت استانداری برای تامین بودجه هستیم تا سریالی فاخر با حضور چهره های مطرح درخصوص کرمانشاه ساخته شود.

فاضلی بر لزوم ساخت انیمیشین درباره کرمانشاه هم تاکید کرد وافزود: ساخت آثار اینچنینی می تواند در افزایش تعلق خاطر کودکان و نوجوانان به کرمانشاه نقش داشته باشد.

این مسئول بر لزوم قرار گیری موضوع عملیات مرصاد در کتب درسی مدارس هم تاکید کرد و افزود: در این زمینه نیازمند مساعدت آموزش و پرورش هستیم تا بتوانیم این روز را وارد کتب درسی کنیم.

فاضلی بر لزوم جمع آوری خاطرات و اسناد رزمندگان عملیات مرصاد هم تاکید کرد وافزود: در این زمینه تامین اعتبار مناسب نیاز است تا آثار گردآوری شده به چاپ برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بر لزوم نامگذاری خیابان، میادین و بلوارهای مطرح به نام "مرصاد" در سطح استان تاکید کرد وافزود: باید با فرمانداری های صحبت شده که در هر یک از شهرستان های استان یک خیابان به نام "مرصاد" نامگذاری شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «مژگان زن رضا پروانه» سریال پوست شیر بعد 2 سال / چجوری این همه تغییر کرد ؟! ...