آموزش و پرورش استان قزوین 420 معلم کمبود دارد


آموزش و پرورش استان قزوین 420 معلم کمبود دارد

قزوین-ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: این نهاد آموزشی در سال تحصیلی 1400 با توجه به رشد دانش آموزان به 420 معلم در مقطع ابتدایی نیاز دارد.

سید یدالله حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود کمبود معلم، اول مهر هیچ کلاس درسی در استان قزوین بدون معلم نخواهد بود و تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: با سازماندهی و ساماندهی درست معلمان این کمبود نیرو را با نیروهای شاغل و بازنشسته رسمی و پیمانی، ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان و استخدام‌های جدید ماده ۲۸ جبران کنیم.

حسینی تصریح کرد: نیروهای حق التدریس و نهضتی استان که از سال ۹۱ با مجموع آموزش و پرورش استان همکاری داشتند بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر به صورت رسمی جذب آموزش و پرورش استان شدند.

این مسوول اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید هیچ معلم حق التدریس در مدارس استان وجود ندارد و تنها معلمان خرید خدمت با ما همکاری می‌کنند که هیچ‌گونه تعهد استخدامی برای این افراد نداریم.

حسینی با بیان اینکه از اول خرداد ثبت نام دانش آموزان در مقطع ابتدایی در حال انجام است، یادآور شد: در سال تحصیلی جدید افزایش دانش آموزان در مدارس ابتدایی را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد : سال گذشته ۱۲۷ هزار دانش آموز در پایه ابتدایی مشغول به تحصیل بودند که پنج هزار و ۴۰۰ نفر معلم کاز آموزش این افراد را برعهده داشت.

حسینی با اشاره به رتبه بندی معلمان در سال تحصیلی جدید یادآور شد: طرح رتبه بندی معلمان نیاز به بررسی بیشتر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دارد و طی مراحل قانونی اجرا خواهد می‌شود.

وی با اشاره به اعزام ۱۱۴ معلم جهادگر به مناطق محروم استان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال عقب ماندگی‌های درسی برخی از دانش آموزان دوره ابتدایی که در مناطق کم برخوردار سکونت دارند طی تفاهم نامه سه جانبه بین دانشگاه فرهنگیان، بسیج دانشجویی استان و اداره کل آموزش و پرورش استان، تعداد ۱۱۴ دانشجو معلم به مدارسی که به لحاظ آموزشی از امکانات کمتری برخوردار بودند، اعزام شدند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: در این طرح تربیتی تعداد ۶۱ دانشجو معلم زن و تعداد ۵۳ دانشجو معلم مرد به مدت یک ماه در مدارس کم برخوردار سراسر استان حضور خواهند داشت.

حسینی افزود: این طرح از ۲۷ تیرماه شروع شده و پس از ۹ جلسه‌ی آموزشی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه؛ در ۲۶ مرداد ماه به کار خود پایان خواهد داد.

استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پنجه علی، مسجدی ویژه زنان اهل دربار صفوی در قزوین