توزیع 25تُن علوفه در طرح پویش نذر طبیعت ضامن آهو


توزیع 25تُن علوفه در طرح پویش نذر طبیعت ضامن آهو

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار عنوان کرد: کاهش علوفه یکی از مهمترین آثار خشکسالی در مناطق حیات وحش است که موجب ضعف حیوانات و آسیب پذیری آنها در برابر بیماری‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا صادقی رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار اظهار کرد: توزیع ۲۵ تُن علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش سبزوار که این میزان علوفه با توجه به بروز خشکسالی و فقر شدید پوشش مراتع ، در ۲ماهه گذشته در زیستگاه‌های حیات وحش این شهرستان به ویژه منطقه حفاظت شده شیراحمد توزیع شده است.

صادقی در ادامه این خبر اضافه کرد: عمده هزینه تامین این مقدار علوفه به وسیله نیکوکاران، فعالان حوزه محیط زیست و برخی شرکت‌ها تامین شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار همچنین تصریح کرد: کاهش علوفه یکی از مهمترین آثار خشکسالی در مناطق حیات وحش است که موجب ضعف حیوانات و آسیب پذیری آنها در برابر بیماری‌ها شده و حیات گونه‌های جانوری را تهدید می‌کند.

وی در ادامه افزود: در کنار کمک خیران و فعالان محیط زیستی همچنین با راه‌اندازی پویش "نذر ضامن آهو" و تامین علوفه مورد نیاز آهوان منطقه حفاظت شده شیر احمد سبزوار، هجوم این حیوانات گرسنه به کشتزار‌ها به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

صادقی اشاره کرد: قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه‌های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

شایان ذکر است که، ۲ منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان