میزبانی سمنان از گلبال و شطرنج نابینایان به علت شرایط کرونا معلق است


میزبانی سمنان از گلبال و شطرنج نابینایان به علت شرایط کرونا معلق است

سمنان- ایرنا- رئیس هیات ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان سمنان گفت: برگزاری مسابقات کشوری در 2 رشته گلبال و شطرنج در رشته‌های آزاد و پیشکسوتان در دو بخش آقایان و بانوان در تقویم ورزشی این هیات پیش‌بینی شده است اما به دلیل شرایط کرونا فعلا معلق است و به احتمال زیاد این میزبانی امسال محقق نمی‌شود.

عباس دربان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: برگزاری مسابقات استانی در رشته‌های جودو، شنا و دو و میدانی در دستور کار است و برگزاری آن ها تنها بستگی به شرایط کرونا و نحوه و میزان تمرین ورزشکاران در سالن‌های ورزشی دارد.

وی افزود: استان سمنان در زمینه جذب حامی مالی برای ورزشکاران ظرفیت و کشش لازم را ندارد زیرا موسسات خیریه، مراکز توانبخشی و مراکز حمایتی زیاد است و بیشتر حامیان جذب آن‌ها می شوند.

رئیس هیات نابینایان و کم‌بینایان استان سمنان گفت: شیوع ویروس کرونا نیز باعث کاهش فعالیت‌های ورزشی شد و این موضوع نیز دلیلی برای بی‌تمایلی حامیان مالی است.

دربان بیان کرد: سالن‌های ورزشی مناسب برای نابینایان و کم‌بینایان استان به بخش خصوصی اجاره داده شده است و در صورت نیاز به استفاده باید هزینه آن به بخش خصوصی پرداخت شود و این یک چالش برای ورزش نابینایان و کم‌بینایان استان است.

وی افزود: همچنین وجود وسیله نقلیه مانند مینی‌بوس و یا ون به منظور تسهیل در جابه‌جایی نابینایان به سالن‌های ورزشی و مسابقات بسیار ضروری است زیرا این افراد امکان جابه‌جایی سریع و آسان را ندارند.
رئیس هیات نابینایان و کم‌بینایان استان سمنان گفت: ادارات کل بهزیستی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و هر دستگاه مربوط، در راستای تامین خودرو و سالن تمرین برای نابینایان و کم‌بینایان، به ویژه برای بانوان تلاش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام